کد خبر ۱۲۳۱۱۶ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵

حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طی سال گذشته ۶ میلیون و ۷۸۵ هزار تن کالا از این استان حمل شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۲۹ درصد رشد داشته‌است.

علیرضا اسدی گفت: طی سال ۱۴۰۱ در مجموع پنج میلیون و ۲۶۶ هزار تن کالا و بار در قم جابه‌جاشده بود.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه جابه‌جایی این میزان تناژ کالا در سال ۱۴۰۲ در قالب ۵۲۴ هزار بارنامه صادر شده انجام شده‌است، اضافه کرد: تعداد بارنامه‌ها نیز در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (۴۶۱ هزار بارنامه) ۱۴ درصد رشد داشته است.

اسدی عنوان کرد: ۴۲ شرکت حمل‌ونقل کالا، ۳ هزار و ۸۷۳ دستگاه ناوگان باری، ۲ هزار و ۸۷ دستگاه وانت‌بار و درمجموع چهار هزار و ۹۲۹ نفر راننده در بخش حمل‌ونقل کالا استان قم به فعالیت مشغول هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تصریح کرد: فراورده‌های دامی، سیمان، آهن‌آلات و کود به ترتیب بیشترین فراوانی کالای حمل شده طی سال ۱۴۰۲ از این استان را به خود اختصاص داده‌است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم یادآورشد: با توجه‌به بررسی‌های به‌عمل‌آمده و هدف‌گذاری‌های لحاظ شده، پیش‌بینی می‌شود شاهد جابه‌جایی بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا طی امسال  در استان قم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com