کد خبر ۲۴۱۳۶ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۲
مدیرکل محیط زیست قم خبر داد

رصد مناطق شکار ممنوع قم از طریق دوربین‌های آنلاین

مدیرکل محیط زیست قم گفت: مناطق شکار ممنوع علاوه بر اینکه از سوی یگان حفاظت درحال مراقبت هستند از طریق دوربین‌های آنلاین نیز به خوبی رصد و با متعرضان به حیات وحش به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش قم نا ، محمودعلی رکنی با اشاره به برخورد شدید با متعرضان به حیات وحش در استان اظهار داشت: در حال حاضر یگان حفاظت از محیط زیست به شکل شبانه‌روزی در حال حفاظت از حیات وحش است و با متخلفان نیز از سوی محاکم قضایی به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل محیط زیست قم با اشاره به ایام نوروز و بازدید از مناطق حفاظت شده افزود: مناطق شکار ممنوع علاوه بر اینکه از سوی یگان حفاظت درحال مراقبت هستند از طریق دوربین‌های آنلاین نیز به خوبی بررسی و رصد می‌شود و متعرضان به حیات وحش پس از دستگیری به محاکم قضایی ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به تمایل مردم برای شرکت در تشکل‌های مردم نهاد تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون با همکاری اداره‌کل محیط زیست استقبال مردم از شرکت در تشکل‌های مردم نهاد بیشتر شده است که در این راستا نیز تشکل تخصصی محیط زیست و گردشگری ترمنتیکا نیز مشارکت می‌کند.

رکنی با اشاره به مناطق حفاظت شد استان بیان کرد: در حال حاضر مناطق چهار منطقه کهک، کهندان، حوض سلطان و مسیله مناطق شکار ممنوع استان هستند که با متعرضان به این محدوده‌ها به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل محیط زیست قم با تاکید به اهمیت احداث پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق شکار ممنوع خاطرنشان کرد: احداث این پاسگاه‌ها سبب افزایش ارتقای حفاظت محیط می‌شود و در یک ماه گذشته نیز سه پاسگاه محیط‌بانی در استان افتتاح شد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com