کد خبر ۲۷۵۹۶ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در قم رضایت بخش نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس بازدیدها و گزارش‌های رسیده متاسفانه بحث بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در قم رضایت بخش نیست.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند اظهار کرد: بر اساس قوانین و آیین نامه‌های اجرایی، وظایف و تکالیف نهادها و دستگاه‌های مرتبط با مدیریت پسماند که تا کنون مغفول مانده است، باید احصاء و عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه وضعیت سایت دفع زباله شهر قم و سایت‌های تخلیه خاک و نخاله‌های ساختمانی از نظر زیست محیطی و بهداشتی به هیچ عنوان مناسب نیست خاطرنشان کرد: تفکیک زباله در مبداء نقش مهم و بسزایی در مدیریت پسماند شهری داشته و مسئولان امر باید این طرح را هرچه سریع‌تر در تمام مناطق شهر قم اجرایی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت دفع پسماندها با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های نوین تاکید کرد و گفت: با توجه به ممنوعیت دفن زباله و پسماند در پایان برنامه پنجم توسعه، دفن غیربهداشتی پسماندها در سایت‌های زباله در شهر قم به هیچ عنوان نباید انجام شود.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدیدها و گزارش‌های رسیده متاسفانه بحث بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی نیز در قم رضایت بخش نیست تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و خطرات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از سوء مدیریت دفع پسماندهای عفونی، این مسئله باید با جدیت از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شده و امیدواریم در 6 ماهه اول سال جاری این اقدام مهم در تمام مراکز درمانی انجام شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com