کد خبر ۲۴۱۷۰ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۰
معاون آموزشی دانشگاه مفید خبر داد

دانشگاه مفید در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد

معاون آموزشی دانشگاه مفید گفت: این دانشگاه از بین طلاب در مقطع دکتری در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی با شرایط خاص از طریق آمون اختصاصی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش قم نا ، حجت‌ا‌لاسلام سعید رهایی از پذیرش دانشجو در مقطع دکتری خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه مفید در این مقطع از بین طلاب حوزه‌های علمیه در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی با شرایط خاص دانشجو می‌پذیرد.

وی با تبیین شرایط پذیرش در این مقطع بیان کرد: کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی و مصاحبه علمی،‌ داشتن مدرک کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدرک سطح سه صادره از مرکز مدیریت حوزه علمیه از جمله شرایط شرکت در آزمون اختصاصی این دوره است.

معاون آموزشی دانشگاه مفید، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر قانون وظیفه عمومی، اشتغال به تحصیل در حوزه علمیه،‌ پرداخت شهریه دوره مطابق با ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه گواهی قبولی در آزمون زبان خارجی (TOEFLو IELTS و TOLIMO)‌ از دیگر شرایط پذیرش در این مقطع تحصیلی است.

وی با اشاره به شرایط دریافت بورسیه تحصیلی بیان کرد: نداشتن اشتغال به کار در حین تحصیل، اشتغال به تحصیل درس خارج حوزه علمیه، کسب حداقل 80 درصد نمره آزمون کتبی و مصاحبه،‌ داشتن حداقل معدل 16 در مقطع کارشناسی ارشد یا سطح 3 حوزه علمیه و سپردن تعهد خدمت به دانشگاه به مدت دوبرابر زمان تحصیل در صورت در خواست دانشگاه از شرایط دریافت بورسیه است.

رهایی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه مفید تنها 5 نفر است اضافه کرد: پذیرفته شدگان پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی برابر مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدرک رسمی اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: طلاب خارجی واجد شرایط،‌ بر اساس ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پذیرفته خواهند شد و دانشگاه امکان واگذاری خوابگاه دانشجویی با دریافت هزینه از دانشجو را دارد.

معاون آموزشی دانشگاه مفید با اشاره به سهمیه پذیرش در این دانشگاه گفت: بر اساس مقررات 20 درصد ظرفیت پذیرش در این دانشگاه به متقاضیان سهمیه رزمندگان و ایثارگران واجد شرایط اختصاص دارد.

به گفته این مسئول آزمون کتبی پذیرش در این دانشگاه در تاریخ 7 خرداد ماه سال 94 در دانشگاه مفید برگزار می‌شود و داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در مقطع دکتری دانشگاه مفید باید از تاریخ 27 اردیبهشت تا 6 خرداد ماه 94 با مراجعه به سایت اداره پذیرش کارت ورود به جلسه آزمون را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

رهایی با تاکید بر اینکه فرایند ثبت نام در مقطع دکتری دانشگاه مفید از 28 بهمن ماه سال جاری آغاز شده است خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در این آزمون می‌توانند تا 20 اسفند ماه سال جاری به سامانه الکترونیکی پذیرش دانشگاه http://azmoon.mofidu.ac.ir  مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره 025-32130348 تماس بگیرند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com