کد خبر ۲۵۶۹۰ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
حجت الاسلام نظر پور خبر داد:

برگزاری ۲۵ کرسی‌ آزاد اندیشی و نظریه پردازی در دانشگاه مفید

معاون پژوهشی دانشگاه مفید گفت: ۲۵ کرسی‌ آزاد اندیشی، نظریه پردازی، نقد و مناظره با موضوعات اقتصادی، علوم سیاسی، فلسفه، فقه و معارف قرآن طی سال جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام محمد نقی نظرپور ظهر یکشنبه درنشست خبری با موضوع تشریح فعالیت‌های دانشگاه مفید در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که در این دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی، نظریه پردازی، نقد و مناظره با موضوعات اقتصادی، علوم سیاسی، فلسفه، فقه و معارف قرآن در دانشگاه مفید قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم طی سال جاری ۲۵ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه مفید قم برگزار شود، گفت: محدودیتی در انتخاب اساتید و ارزیابان نداریم و از اساتید خارج از دانشگاه مفید قم نیز بهره می‌بریم.

معاون پژوهشی دانشگاه مفید با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۶۸ تاسیس شده است، افزود: مطالعه و تحقیق در مورد امور و مطالب اسلامی، بازنگری در علوم انسانی بر اساس مبانی اسلامی از جمله اهداف تأسیس دانشگاه مفید است.

حجت الاسلام نظرپور تصریح کرد: دانشگاه مفید از زمان تأسیس تا امروزه تلاش کرده که در عرصه علوم انسانی تألیفاتی را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی درچارچوب مباحث دانشگاه مفید برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این جلسات ارتقای علوم انسانی است، ابراز کرد: معارفی در قرآن و روایات داریم که توسط این معارف می‌توانیم شرایط مناسبی را برای تحول در عرصه علوم انسانی ایجاد کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه مفید گفت: در دهه سوم فروردین سال جاری اولین کرسی نظریه پردازی در دانشگاه مفید با عنوان "نظریه هم روی فقه سیاسی و فلسفه سیاسی" برگزار شد که مورد استقبال دانشجویان و اساتید این دانشگاه قرار گرفت.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com