کد خبر ۲۴۲۴۷ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

افزایش کیفیت خدمات در طرح تحول حوزه سلامت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش کیفیت خدمات در طرح تحول حوزه سلامت در سال آینده خبر داد.

 به گزارش قم نا ، محمدرضا مظفری در نشست مطبوعاتی که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با بیان اینکه سال سختی در حوزه درمان سپری کردیم، اظهار کرد: اکنون که در پایان سال 93 قرار داریم، زمانی که نتیجه زحمات حوزه درمان را ارزیابی می‌کنیم، خستگی ما از بین می‌رود، زیرا اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: استقرار برنامه‌ها در تحول بزرگ حوزه سلامت در سال 93 صورت گرفت، ولی قصد داریم در سال آینده کیفیت خدمات خود را افزایش دهیم.

دبیر ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت قم یادآور شد: تمام مراکز درمانی، 6 مرکز دانشگاهی و چهار مرکز بخش خصوصی و خیریه استان را با آمادگی کامل در خدمت زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) قرار دادیم و در ضمن به درمانگاه‌های خیریه و خصوصی استان ابلاغ کردیم، به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت باشند.

مظفری اضافه کرد: سه مرکز تصویربرداری در قم داریم که 15 روز تعطیلات را بین آنها تقسیم کردیم و قرار است پنج روز به طور فعال کار کنند و این اقدام را برای آزمایشگاه‌های استان نیز به صورت دو شیفتی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در گذشته 16 پزشک متخصص مقیم در استان قم داشتیم، اما اکنون تعداد آنها به 29 عدد رسیده است که تمامی این پزشکان در 6 مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی هر شب حضور دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: برآورد هزینه سلامت سال 93 که توسط وزارت بهداشت اعلام شد 79 هزار میلیارد تومان است که حاکمیت، بیمار به صورت پیش پرداخت یا به صورت پرداخت مستقیم آن هزینه‌ها را برای درمان می‌دهند که 10 درصد از این رقم بازار غیرقانونی بوده است.

مظفری خاطر نشان کرد: شاید در سال گذشته برخی پزشکان ارقام میلیونی را به عنوان زیر میزی حتی در مراکز دولتی دریافت می‌کردند که در حال حاضر این رقم به صفر رسیده است که کنترل پرداخت‌های غیر قانونی، کاهش قمیت دارو و تجهیزات پزشکی، بیمه کردن 8 میلیون ایرانی و ... از جمله آنها است.

وی عنوان کرد: در گذشته 37 درصد هزینه توسط مردم پرداخت می‌شد، اما اکنون این مبلغ به کمتر از 6 درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: قرار است عملیات اجرایی بخش شیمی درمانی و رادیوتراپی بیمارستان شهید بهشتی که 10 سال است مسکوت مانده بود، اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی یادآور شد:‌ ساخت این مجموعه 472 متر مربعی را با کمک مصوبات سفر مقام معظم رهبری، دو نفر خیر و بخشی از منابع دانشگاه علوم پزشکی آغاز کردیم، ولی قرار است وزارت بهداشت مسئولیت ساخت این مکان را در سال 94 عهده‌دار شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com