کد خبر ۳۴۹۱۵ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹

مراسم جشن روز پرستار در قم برگزار شد

مراسم جشن روز پرستار، شامگاه یکشنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: بررسی و رفع مشکلات متراکم و کهنه شده قم در عرصه های بهداشت و درمان ضروری است و نقصان های زیادی داریم و با برنامه ریزی و حمایت مسئولان کشوری بر اساس مطالعات منسجم و راهبردی، حل مشکلات زیرساختی استان حرکتی شتابان گرفته است.


ابوالفضل ایرانی خواه بیان داشت: تحولات خوبی در بهداشت و درمان استان بوجود آمده است ولی هنوز کارهای زمین مانده بسیاری داریم و در طول یکی دو سال گذشته با توجه به انجام تحولات بی نظیر در استان قم تحولات بهداشت و درمان از نظر حجم و گستردگی در دو دهه اخیر سابقه نداشته است.


وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در خصوص احداث بیمارستان هزار تختخوابی قم گفت: زیرساخت های بهداشتی قم دچار فرسودگی بود و در شان شهر مقدس قم نبود و حرکت حساب شده ای رخ داد و بیمارستان هزار تختوابی در طرحی ملی با توجه و پیگیری مسئولان و دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شد.


وی افزود: بزودی شاهد شروع ساخت طرح عظیم بیمارستان هزار تختخوابی خواهیم بود که امید است در آینده نزدیک در کمتر از سه سال مورد بهره برداری قرار گیرد.


کلنگ احداث بیمارستان هزار تختخوابی قم در منطقه پردیسان هفته گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زمین زده شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: چندین طرح ساختمانی نیز با کمک خیران بهداشت و درمان در دو سال گذشته آغاز شده است که قابل قیاس با 20 سال گذشته نبوده و امیدواریم بتوانیم امکانات بهداشتی و درمانی قم را آن گونه که در شان مردم قم است بهبود بخشیم.


وی گفت: طرح تحول سلامت در قم در بخش بهداشت با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال برای سال 94 برنامه ریزی شد که تاکنون 400 میلیارد ریال آن هزینه شده است و تا پایان سال تمام جمعیت از گروه های سنی مختلف در استان قم حداقل یک بار تحت معاینات اولیه پزشکی قرار خواهند گرفت.


وی ادامه داد: بسته طرح تحول در حوزه سلامت در بخش درمان در استان قم نیز با اعتبار 800 میلیارد ریال عملی شده است و شاهد رضایت مردم بوده ایم و ایثارگری ها و توجه های ویژه و فرامسئولیتی جامعه پزشکی و پرستاری است که دو بال پیکر سلامت در جامعه هستند و اگر هر کدام از این دو بال آسیب ببینند سلامت جامعه آسیب پذیر می شود.

 

منبع: ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com