کد خبر ۲۴۲۸۲ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۳
توصیه‌های نوروزی آیت‌الله مکارم شیرازی:

حرمت ایام فاطمیه را حفظ کنید / مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هم‌زمانی ایام نوروز امسال با ایام فاطمیه گفت: مردم بیشتر از گذشته مراقب باشند و حرمت ایام فاطمیه را حفظ کنند.

به گزا ش قم نا ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه امروز خود با اشاره به اینکه باید مراقب دنیا و زرق‌وبرق آن باشیم چراکه موجب غفلت انسان از آخرت می‌شود، اظهار داشت: هیچ انسانی بدون تلاش به‌جایی نمی‌رسد و طبق روایات دعای افرادی که بدون هیچ تلاش و تنها در غالب دعا می‌خواهند رزق و روزی به دست آورند، مستجاب نمی‌شود.

وی  در ادامه ضمن اشاره به برخی افراد که سوءاستفاده‌های کلان اقتصادی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این افراد، انسان‌های حریصی هستند که خدا و آخرت را فراموش کرده و به‌جای آبرو برای این دنیا و نیز آخرت، بی‌آبرویی می‌خرند.

این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی از افراد در جامعه به دنبال تبلیغ این نکته هستند که اسلام مخالف سرگرم‌های سالم و درست است این در حالی است که نه‌تنها اسلام با سرگرمی‌های سالم مخالفتی ندارد بلکه آن را تأیید هم می‌کند.

وی با اشاره به مسئله چهارشنبه‌سوری تأکید کرد: این‌که بیش از هزار نفر در این مسئله آسیب ببینند واقعاً هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن اشاره به این مطلب که برخی می‌خواهند به بهانه اینکه چهارشنبه‌سوری یک سنت است و باید آن را زنده نگه‌داریم، مردم را به حضور در این مراسم تشویق می‌کنند، بیان کرد: اقدامت غیرعقلانی که در چهارشنبه آخر هر سال اتفاق می‌افتد آسیب‌ها و خسارات فراوانی به برخی از افراد و خانواده‌ها می‌رساند که در بعضی موارد تا پایان عمر با آن درگیر می‌شوند؛ آیا چنین کار غیرعاقلانه‌ای که در برخی موارد باعث از دست دادن یک عزیز در یک خانواده می‌شود، درست است؟

وی در ادامه به آغاز سال نو اشاره کرد و گفت: ایام نوروز نیازمند مدیریت صحیح است و باید همه‌چیز با مدیریت درست انجام شود و مسئولان باید برای ریشه‌کن شدن حوادث رانندگی تلاش کرده و برنامه‌ریزی کنند.

این مرجع تقلید ضمن درخواست از مردم برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: بعضی از افراد دور زدن قانون را یک افتخار برای خود می‌دانند حال‌آنکه این قوانین برای حفظ سلامتی جامعه و خود فرد وضع‌شده و ما امیدواریم که امسال همه به قوانین احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای حل مشکلات اقتصادی، اخلاق، فرهنگی و مسئله هسته‌ای به‌صورت عزت مندانه در سال جدید، خاطرنشان کرد: نوروز امسال با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آمیخته‌شده که به همین علت از مردم می‌خواهیم بیشتر از گذشته مراقب باشند؛ دیدوبازدید، خانه‌تکانی و کمک به نیازمندان هیچ اشکالی ندارد اما مواردی که رنگ و بوی شادی می‌دهند، مناسب این ایام نیست.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com