کد خبر ۲۴۴۸۰ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
حجت‌الاسلام بنایی:

برنامه‌ریزی جامع و اتکا به ظرفیت بقاع متبرکه موجب عملکرد بسیار خوب اوقاف قم شده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: اداره کل اوقاف استان قم توانسته است با برنامه‌ریزی بسیار خوب و با اتکا به ظرفیت بقاع متبرکه عملکرد موفقی در ارائه برنامه‌های فرهنگی نوروزی داشته باشد.

به گزارش قم نا به نقل از  ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام علی بنایی امروز در جریان بازدید از خیمه معرفت برپا شده در مزار مقدس شیخان اظهار کرد: یکی از بهترین فرصت‌هایی که در قم برای اقدامات فرهنگی وجود دارد، تعطیلاتی مانند نوروز است.

وی افزود: زائران فراوانی در نوروز به قم سفر می‌کنند که لازم است در کنار زیارت بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)، با معارف دینی هم آشنا شوند؛ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم توانسته است با برنامه‌ریزی بسیار خوب و با اتکا به ظرفیت بقاع متبرکه به ویژه مزار شیخان که برای قم و جهان اسلام اهمیت زیادی دارد، در این زمینه عملکرد موفقی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه حضور زائران در مزار شیخان و خیمه معرفت برپا شده در این مکان آنها را با معارف دینی آشنا می‌کند گفت: امسال با توجه به تقارن نوروز و ایام فاطمیه، برنامه‌های اوقاف قم هم رنگ و بومی فاطمی گرفته‌اند و این امر بر شکوه مراسم‌ها افزوده است.

وی ادامه داد: غرفه‌های متعددی از نظر محتوایی در خیمه‌های معرفت برپا شده‌اند و استقبال مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از آنها بسیار خوب بوده است.

بنایی با اشاره به اینکه باید از فرصت تعطیلات در قم به خوبی استفاده کنیم خاطرنشان کرد: قم دارای ظرفیت‌های فراوانی از نظر معنوی و فرهنگی است بنابراین باید سعی کنیم زائران و گردشگرانی را که به این شهر سفر می‌کنند با توشه‌ای معنوی راهی شهر و دیار خودشان کنیم.

معاون استاندار قم با تاکید بر برنامه‌ریزی پایدار برای استفاده از ظرفیت‌های اینچنینی عنوان کرد: در ماه‌های رجب و شعبان نیز مسافران زیادی به قم سفر می‌کنند که با برنامه‌ریزی جامع، باید کاری کنیم که هر مسافر در بازگشت، باز هم هوای قم و برنامه‌های معنوی این شهر را داشته باشد.

وی در خاتمه با تشکر از مدیرکل و سایر دست‌اندرکاران اوقاف و امور خیریه استان قم به دلیل برگزاری باشکوه طرح آرامش بهاری گفت: امیدوارم هر روز شاهد شکوه و استقبال گسترده‌تر از اینگونه برنامه‌ها باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com