کد خبر ۲۴۶۸۲ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
مدیرکل اوقاف استان قم:

تنوع خدمات و بهره‌گیری از روش‌های نوین ویژگی طرح آرامش بهاری قم بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تنوع خدمات فرهنگی و استفاده از روش‌های نوین در پاسخگویی به سوالات از جمله ویژگی‌های طرح آرامش بهاری در قم بود.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم با اشاره به پایان طرح آرامش بهاری و فعالیت خیمه‌های معرفت نوروزی در قم اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته 25 خیمه معرفت و در بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان برپا شدند.

وی افزود: حدود هزار نفر دست اندرکار برپایی هر چه بهتر طرح آرامش بهاری بودند و توانستند به بهترین نحو در خدمت زائران و شهروندان قمی باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در نوروز امسال بیش از 80 نفر مبلغ روحانی اعزامی و مستقر در قالب خیمه‌های معرفت به ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای مشغول بودند گفت: حضور روحانیون در غرفه‌های مختلف این خیمه‌ها، سبب گرایش بیشتر زائران و مسافران به طرح آرامش بهاری و جذب آنها به خیمه‌های معرفت شد.

وی ادامه داد: توجه همزمان به همه گروه‌های سنی در قالب این طرح از کودکان خردسال تا بزرگسالان، نشان‌دهنده جامعیت و فراگیر بودن خیمه‌های معرفت بود به طوری که تمام اعضای یک خانواده با مراجعه به غرفه‌های مختلف، از خدمات متنوعی برخوردار می‌شوند.

حسینی مقدم با اشاره به فعالیت 16 روزه خیمه‌های معرفت نوروزی در بهار فاطمی امسال خاطرنشان کرد: این خیمه‌ها از 28 اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و برخی از آنها تا ظهر روز 14 فروردین فعال بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه طی این مدت صدها هزار نفر از مجاورین و زائرین کریمه اهل بیت(س) از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری اداره اوقاف قم بازدید کردند گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، رضایت‌مندی مردم از این خیمه‌ها خوب بوده است.

وی عنوان کرد: تنوع خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای، پاسخگویی به سوالات شرعی، اعتقادی و دینی مراجعان، استفاده از سبک‌های نوین در پاسخگویی و سخنرانی و بهره‌گیری از ابزار روز در کنار برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی متنوع و گوناگون طی این مدت، از جمله ویژگی‌های خیمه‌های معرفت در قم بود که با استقبال گسترده بازدیدکنندگان روبه‌رو شد.

حسینی مقدم افزود: برپایی خیمه‌های معرفت رده کیفی یک در مکان‌های مشهوری همچون مزار مقدس شیخان، کوه خضر نبی(ع) و آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم قم، سبب شده بود گرایش شهروندان و زائران به این طرح بیشتر شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری طرح آرامش بهاری در قم به ویژه خیمه‌های معرفت خاطرنشان کرد: مجموعه این تلاش‌ها در راستای تحقق منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی صورت گرفت که شایسته تقدیر و تجلیل است.

وی گفت: استفاده از تجربه سال‌های گذشته و بهره‌گیری از روش‌های ابتکاری و جدید در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این طرح در نوروز فاطمی قم تاثیر بسزایی داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com