کد خبر ۲۴۵۱۴ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
عالی پور:

ورود بيش از چهار میلیون نفر مسافر به استان قم

يونس عالي پور سرپرست معاونت هماهنگي امور زائران استاندار قم گفت: از تاريخ 27 اسفند ماه گذشته تا پنجم فروردين ماه جاری طبق آمار بيش از چهار ميليون نفر مسافر وارد استان قم شده اند.

 به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم، يونس عالي پور با بيان اينكه از تاريخ 27 اسفندماه سال 93 تا پنجم فروردین ماه جاری طبق آمار، چهار ميليون و189 هزار و 470 نفر مسافر وارد استان قم شده اند، اظهار كرد: در این بین نزدیک به سه ميليون و 737 هزارو 367 زائر به شهر قم وارد شده اند.

وي با بيان اينكه نزدیک به 14 هزار و 400 نفر از 27 اسفندماه گذشته الي پنجم فروردین ماه براي مسافرت به استان قم از ناوگان ريلي استفاده كرده اند، بيان كرد: با توجه به تمهيداتي كه ستاد تسهيلات زائران استان قم انديشيده است مسافران نوروزی در اماکنی چون هتل ها و مهمانسراها، مدارس، ورزشگاه ها و کمپ ها و بوستان ها اسکان یافته اند.

سرپرست معاونت هماهنگي امور زائران استانداري قم با بيان اينكه 34 هزار مسافر نوروزي در مدت مذکور در هتل ها و مهمانسراهای قم اسكان يافته اند، افزود: همچنين در اين تاريخ 30 هزار و320 زائر غير ايراني در هتل هاي استان قم اسكان يافته اند.

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش نيز همانند سال هاي گذشته به عنوان بازوي ستاد تسهيلات زائران در بحث اسكان مسافران و زائران نوروزي عمل كرده است، تصريح كرد: آموزش و پرورش استان قم با در اختيار گذاشتن بيش از 440 مدرسه توانسته است از 27 اسفندماه تا پنجم فروردين ماه 257 هزار و 832 مسافر را اسكان دهد.

عالي پور با بيان اينكه با توجه به حجم بالاي مسافران نوروزي در دور اول سفرها به استان قم، علاوه بر هتل ها و مدارس، اماكني كه قابليت اسكان مسافر را دارند در اين راستا مورد استفاده قرارداده ایم بيان كرد: در مدت مذکور368 هزار و276 مسافر در اماکنی چون کمپ ها و بوستان ها، حسینیه ها و تکایا، مهمانسرای ادارات و خوابگاه ها و سالن های ورزشی اسكان يافتند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com