کد خبر ۲۴۵۵۹ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
امام‌جمعه قم:

حرف مردم یمن تشکیل حکومت مستقل است / این دولت‌های به‌ اصطلاح مسلمان زمانی وارد عمل می‌شوند که منافع اسرائیل درخطر باشد

امام‌جمعه قم با اشاره به این‌ که این دولت‌های به‌ اصطلاح مسلمان زمانی وارد عمل می‌شوند که منافع رژیم صهیونیستی درخطر باشد، گفت: حرف و خواسته مردم یمن تشکیل یک حکومت مستقل است.

به گزارش پایگاه خبر قم ، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نماز جمعه امروز شهر قم با اشاره به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا برای انسان یک زینت است و از خطرات و گناهان انسان را حفظ می‌کند و دارای درجات مختلفی است.

وی ضمن اشاره به این مسئله که تقوا همیشه مصونیت بخش نیست افزود: انسان دارای غرایض مختلفی است و زمان‌هایی به وقوع می‌پیوندد که حتی انسان‌های پرهیزکار نیز نمی‌توانند به تقوای خود تکیه کنند.

امام‌جمعه قم در ادامه زمان عصبانیت، قضاوت کردن و خلوت کردن با نامحرم را به‌عنوان لغزشگاه معرفی کرد و ادامه داد: در این موارد شیطان به‌راحتی انسان را وسوسه می‌کند و مراتب بالای تقوا نیز نمی‌تواند مصونیت مطلق به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حرمت نگه‌داشتن مردم در نوروز که با ایام فاطمیه مقارن شده بود اشاره داشت و خاطرنشان کرد: مردم در روز شهادت حضرت فاطمه (س) مجالس باشکوهی بر پا کردند و به عزاداری پرداختند و حرمت آن بانوی بزرگ را به‌خوبی نگه داشتند؛ در لحظه تحویل سال نیز مردم با حضور در مکان‌های مقدس وارد سال نو شدند و ضمن گرامی داشتن ایام شهادت حضرت زهرا (س) امسال را به‌عنوان سالی فاطمی قلمداد کردند.

آیت‌الله سعیدی سخنان رهبر انقلاب در لحظه تحویل سال و نیز در حرم رضوی را راهبرد و مسیر حرکت مردم و مسئولان خواند و گفت: برای رسیدن به ارتقا ایمان و معنویت، اقتدار و عزت ایران در منطقه و جهان، پیشرفت اقتصادی، عدالت قضایی و اقتصادی و جهش علمی که از آرزوهای رهبر انقلاب به شمار می‌آید باید دولت به معنای واقعی کلمه مردم و ملت را قبول داشته باشد و از توانایی آن‌ها به‌خوبی بهره ببرد؛ مردم نیز در رسیدن به این اهداف نقش مؤثری دارند و یکی از مهم‌ترین نقش‌های مردم این است که به دولت خود اعتماد داشته باشد.

وی بیان کرد: این انقلاب یادگار امام راحل و شهداست که باید قدر آن را بدانیم و به الزامات آن پایبند باشیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به قرآن، اقامه نماز و پرداخت زکات و نیز امربه‌معروف و نهی از منکر را جزء الزامات حکومت اسلامی خواند و اظهار داشت: باید مواظب باشیم تا امربه‌معروف و نهی از منکر که زیربنای تمام احکام و فرایض اسلامی است به چند مورد خاص محدود نشود و باید بدانیم که حفظ نظام اسلامی خود یکی از بزرگ‌ترین معروف‌هاست.

وی بی‌تفاوت نبودن و انتقاد کردن در امور اساسی کشور را از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر خواند و خاطرنشان کرد: باید دقت کرد تا در انتقاد کردن به‌گونه‌ای صحبت نشود که مردم نسبت به دولت بی‌اعتماد گردند و نباید در انتقاد کردن و تذکر دادن منتقدان به دولت و نیز پاسخ‌های دولت به انتقادات هیچ اهانتی صورت بپذیرد.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: دلواپس بودن جرم نیست و نباید این دلیلی برای سرزنش کسی شود چراکه این‌گونه اقدامات برخلاف تدبیر است و از طرفی دلواپسی و نگرانی نسبت به مسائل نیز به معنای نادیده گرفتن و زیر سؤال بردن خدمات دولت باشد.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) با امانت خواندن مسئولیت در نزد مسئولان گفت: طبق دستور قرآن باید امانت به اهلش سپرده شود و مسئولیت‌های دولتی که امانتی در دست دولت است باید به اهلش برسد نه اینکه به خاطر بعضی از ملاحظات به افرادی که سابقه سوء دارند سپرده شود.

 وی در ادامه ضمن اشاره به این مسئله که بر اساس قانون دولتی که اکثریت آرا را کسب کند، مشروعیت دارد اظهار داشت: مهم نیست نسبت این آرا چه میزان است بلکه مهم این است که اکثریت آرا را به دست آورده و مردم نیز موظف‌اند تا به این دولت کمک کنند و به قوانین کشور احترام بگذارند.

امام‌جمعه قم با اشاره به دو دیدگاه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور که یکی مبتنی بر قدرت داخلی و دیگری نگاه داشتن به خارج از کشور است، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب بارها شاهد این بوده‌ایم که نظریه تکیه بر خارج از مرز اشتباه از آب درآمده و تحریم‌ها نمونه‌ای از این غیرقابل تکیه بودن بر دیدگاه نگاه داشتن به خارج از مرزهاست و دشمنان نیز به دنبال تقویت همین دیدگاه هستند.

وی در قسمت دیگری از خطبه‌های نماز جمعه خود به حمله عربستان به یمن اشاره کرد و ادامه داد: این حمله که با مشارکت چند کشور مزدور بیگانه انجام‌شده است و در حالی اتفاق می‌افتد که حرف مردم یمن تشکیل یک کشور مستقل است و آل سعود که خود نه قانون اساسی دارد و نه حکومت آن متکی بر رأی مردم عربستان است این اقدام را انجام می‌دهد.

آیت‌الله سعیدی افزود: این دولت‌های به‌اصطلاح مسلمان زمانی که رژیم صهیونیستی و منافعش به خطر می‌افتد وارد می‌شوند و با مسلمانان می‌جنگند حال‌آنکه وقتی مسلمانان در فلسطین به خاک خون کشیده می‌شوند کاری ندارند و سکوت می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که آل سعود در جنگ داخلی و بحران‌هایی که در کشورهای سوریه، مصر، لیبی و بحرین نقش مستقیمی داشت، تأکید کرد: امیدواریم که مردم با اتحاد خود درس فراموش‌نشدنی به آل سعود و دیگران بدهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com