کد خبر ۲۴۵۶۷ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۱
امروز صورت گرفت

بازدید رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم از مزار مقدس شیخان

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم از مزار مقدس شیخان و خیمه معرفت برپا شده در این مکان بازدید کرد.

به گزارش ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکا ظهر امروز در مزار مقدس شیخان حضور یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکا ابتدا به زیارت قبور علما، صلحا و شهدای مدفون در این مکان پرداخت و سپس به بازدید از خیمه‌ معرفت برپا شده در مزار شیخان رفت.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در غرفه‌های مختلف این خیمه معرفت از جمله نمایشگاه کتاب، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، مشاوره وقف و مشاوره احکام شرعی حضور یافت و همچنین چند دقیقه‌ای را هم در غرفه سخنرانی چندرسانه‌ای بسر برد.

وی در این بازدید، روند اجرای طرح آرامش بهاری را در قم مورد ارزیابی قرار داد؛ حجت‌الاسلام علی عزیزی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان قم، ملکا را در این بازدید همراهی می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکا ظهر امروز در جریان بازدید از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان اظهار کرد: از برگزارکنندگان این نمایشگاه شایسته فرهنگی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: امسال شاهد تقارن نوروز و ایام فاطمیه بودیم و در حقیقت سالی فاطمی را خواهیم داشت زیرا ابتدا و انتهای آن مقارن با ایام فاطمیه شده است؛ امیدواریم به برکت وجود مقدس حضرت زهرا(س)، سالی پر خیر و برکت برای نظام اسلامی و ملت ایران داشته باشیم.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با بیان اینکه مزار مقدس شیخان، مکانی نورانی و مدفن علما، صلحا و شهدای فراوانی است گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در اقدامی شایسته و ارزشمند، خیمه معرفتی را در قالب طرح آرامش بهاری در این مکان و سایر بقاع متبرکه، تدارک دیده که در نوروز فاطمی امسال جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

وی طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه‌های معرفت را موجب ارتقا سطح فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: امیدوارم از این اماکن مقدس، به نفع فرهنگ عمومی و فرهنگ تشیع استفاده بهینه شود.

ملکا با اشاره به ضرورت پرداختن به ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه عنوان داشت: طرح آرامش بهاری می‌تواند در این زمینه طلیعه بسیار خوبی باشد.

در روزهای پیش برخی شخصیت‌های برجسته کشوری از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، استاندار و سرپرست شهرداری قم و جمعی از مدیران و مسئولان استانی هم از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان بازدید کرده بودند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
1
شهيد گمنام ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۴

افسوس مراست اخر کز ياد تو خاموشم
ديوانکده ايست اين قلب کز ياد تو مدهوشم

پاسخ