کد خبر ۲۴۵۶۶ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۶

ورود بيش از پنج ميليون نفر مسافر به استان قم

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استاندار قم گفت: از تاریخ ۲۷ اسفند ماه گذشته تا هفتم فروردین ماه جاری طبق آمار بیش از پنج میلیون نفر مسافر وارد استان قم شده اند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم، یونس عالی پور با بیان اینکه از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۹۳ تا پایان روز هفتم فروردین ماه جاری طبق آمار، پنج میلیون و413هزار و 346 نفر مسافر وارد استان قم شده اند، اظهار کرد: در این بین نزدیک به چهار میلیون و 867 هزارو 722 زائر به شهر قم وارد شده اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 21هزار و 600 نفر از ۲۷ اسفندماه گذشته الی هفتم فروردین ماه برای مسافرت به استان قم از ناوگان ریلی استفاده کرده اند، بیان کرد: با توجه به تمهیداتی که ستاد تسهیلات زائران استان قم اندیشیده است مسافران نوروزی در اماکنی چون هتل ها و مهمانسراها، مدارس، ورزشگاه ها، کمپ ها و بوستان ها اسکان یافته اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه 36 هزار و 192 مسافر نوروزی در مدت مذکور در هتل ها و مهمانسراهای قم اسکان یافته اند، افزود: همچنین در این تاریخ سه هزار و 556 زائر غیر ایرانی در هتل های استان قم اسکان یافته اند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز همانند سال های گذشته به عنوان بازوی ستاد تسهیلات زائران در بحث اسکان مسافران و زائران نوروزی عمل کرده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان قم با در اختیار گذاشتن بیش از ۴۴۰ مدرسه توانسته است از ۲۷ اسفندماه الي هفتم فروردين ماه 309 هزار و 523 مسافر را اسکان دهد.

عالی پور با بیان اینکه با توجه به حجم بالای مسافران نوروزی به استان قم، علاوه بر هتل ها و مدارس، اماکنی که قابلیت اسکان مسافر را دارند در این راستا مورد استفاده قرارداده ایم بیان کرد: در مدت مذکور505 هزار و96 مسافر در اماکنی چون کمپ ها و بوستان ها، حسینیه ها و تکایا، مهمانسرای ادارات و خوابگاه ها و سالن های ورزشی اسکان یافتند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com