کد خبر ۲۴۴۹۵ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
عضو شوراي شهر قم:

قم نيازمند زيرساخت هاي گردشگري براي افزايش اقامت مسافران است

عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: قم نيازمند زيرساخت هاي گردشگري براي افزايش مدت زمان اقامت مسافران و زائران است.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد تسهيلات زائران استان قم، حسن بختياري در بازديد از ستاد تسهيلات زائران استان قم با بيان اينكه زير ساخت هاي قم از لحاظ گردشگري در وضعيت مطلوبي نيست، گفت: ظرفيت هتل ها در استان محدود است و ساير نيازهاي سياحتي و گردشگري مردم تامين نمي شود از اين رو مدت زمان حضور مسافران را تحت تاثير قرار مي دهد.

وي افزود: شهرداري و ساير نهادهاي مربوطه بايد در اين زمينه برنامه ريزي انجام دهند و با ارايه تسهيلات و حمايت و مساعدت از ساخت و ساز هتل ها با درجات مختلف و مجتمع هاي گردشگري اين نياز استان را مرتفع سازند.

وي ادامه داد: شهرداري قم با ايجاد كمپينگ ها در برخي از بوستان هاي قم توانسته است در اين زمينه اقدامات خوبي ارايه كند ضمن اينكه با تهيه كمپينگ ها در تمام ورودي هاي شهر مي توان خدمات رفاهي و تفريحي را به مسافران و زائران ارايه كرد.

وي با اشاره به اينكه امسال شاهد افزايش مسافران در تعطيلات نوروزي در استان هستيم گفت: همدلي و پيگيري نهادهاي مختلف استان قم باعث شده است تا شاهد كاهش مشكلات اسكان و خدماتي در اين استان باشيم.

عضو شوراي اسلامي شهر قم افزود: شهرداري قم نيز توانسته است با مديريت شهري فضاي مناسبي را از تقارن نوروز 94 و بهار فاطمي و هم چنین از نظر بهداشتي و نظافتي براي تردد زائران مهيا كند.

وي ادامه داد: در ايستگاه هاي هشتگانه شهري اطلاع رساني خوبي با ارائه نقشه شهر و بروشورهاي فرهنگي صورت گرفته است.

بختياري با اشاره به فعاليت كميته ده گانه استانداري در طرح نوروزي اظهار داشت: کمیته های ده گانه از جمله نظارت، ارزیابی و آمار، اسکان، زائران غیر ایرانی، فرهنگی، امنیتی و انتظامی، حمل و نقل و ترافیک، پشتیبانی و هماهنگی ادارات، تامین ارزاق، خدمات شهری و رفاه عمومی و امور امدادی و درمان آماده ارايه خدمات به مسافران هستند.

وي افزود:تمام نهادهاي استان قم با تعامل و هماهنگي با يكديگر به صورت آماده باش هستند تا بتوانند خدمات مطلوبي به مردم ارايه كنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com