کد خبر ۲۴۶۲۷ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵

انجام 11 هزار بازرسي توسط گشت هاي نطارتي نوروزي

رئيس اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از انجام 11 هزار و 617 مورد بازرسي از ابتداي طرح نظارتي ويژه تعطيلات نوروزي در قم خبر داد.

 به گزارش ستاد خبري تسهيلات زائران استان قم، احمدرضا سميعي با اشاره به اجراي طرح هاي نظارتي سازمان صنعت ،معدن و تجاريت از ابتداي تعطيلات نوروزي، اظهار كرد: از 15 اسفندماه گذشته كه طرح هاي نظارتي آغاز شده است تا تاريخ دهم فروردين ماه بيش از 135 مورد گشت مشترك بازرسي با همكاري دستگاه هاي نظارتي و اجرايي استان از قبيل تعزيرات حكومتي، مركز بهداشت استان قم، بازرسي اصناف و ميراث فرهنگي و گردشگري استان قم انجام شده است.

وي ادامه داد: در اين گشت ها از دو هزار و 700 واحد اقامتي، مجتمع ها و واحدهاي بين راهي، مراكز گردشگري، هتل ها و مهمانپذيرها بازرسي انجام شد كه در نتيجه اين بازرسي ها تخلفاتي از قبيل گرانفروشي، عدم رعايت دستوالعمل هاي بهداشتي، عدم نصب نرخ نامه، كم فروشي و تقلب به ارزش 385 ميليون ريال كشف گرديد.

رئيس اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به كشف عرضه خارج از شبكه بيش از پنج هزار و 600 كيلوگرم آرد خبازي  به ارزش هفت ميليون و 280 هزار ريال  در اين بازرسي ها، تصريح كرد: از ابتداي اجراي طرح هاي نوروزي از بيش از 11 هزار و 617 واحد صنفي، خدماتي و توليدي بازرسي صورت گرفته است و براي هزار و 319 واحد متخلف پرونده تشكيل  و به تعزيرات حكومتي براي رسيدگي ارجاع شده است.

وي با اشاره به كشف بيش از هزار و 452 مورد تخلف در اين بازرسي ها، افزود: مهمترين اين تخلف ها، گرانفروشي  با 457 مورد، عدم نصب نرخ نامه  404 مورد، عدم رعايت بهداشت 110 مورد، كم فروشي و تقلب 99 مورد، قاچاق و عرضه خارج از شبكه 12 مورد و عدم صدور فاكتور 83 مورد بوده است.

سميعي نسب با بيان اينكه در گشت هاي نظارتي از 234 مركز عرضه سوخت و حمل و نقل نيز بازرسي انجام شده است، اظهار كرد: در اين بازرسي ها 13 پرونده تخلف به ارزش 90 ميليون ريال تشكيل و به مراجع قانوني معرفي شده است.

وي گفت: همچنين بيش از 890 بازرسي از نانوايي هاي قم انجام شده است كه در نهايت 131 پرونده تخلف  به ارزش 103 ميليون و سه هزار ريال  كشف و با متخلفان برخورد قانوني صورت گرفته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com