کد خبر ۲۴۶۴۳ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
مسئول ستاد هدایت و رسیدگی به امور درمان قم

دو بیمار اورژانسی قم به تهران منتقل شدند

مسئول ستاد هدایت و رسیدگی به امور درمان قم گفت: یک مورد معاینه چشم اطفال و یک مورد قطع شریان دست در ایام نوروز در استان اتفاق افتاد که آنها را پس از هماهنگی‌های لازم، به بیمارستان‌های تهران منتقل کردیم.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی‌الله صمدی با بیان اینکه ستاد هدایت و امور رسیدگی به درمان رابط بین اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستان است اظهار داشت: باتوجه به شلوغی بیمارستان‌ها و تعداد مصدومان بالا در حوادث، وظیفه ما هماهنگی برای انتقال حادثه دیدگان به مراکز درمانی قم و حتی شهرهای دیگر است.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا 99درصد امور درمانی مردم توسط پزشکان قم انجام می‌شود ولی در موارد خاص که نیاز به دیگر موارد درمانی در استان قم ممکن نباشد، بعد از هماهنگی با ستاد هدایت درمان تهران، مصدوم را به این شهر منتقل می‌کنیم.

مسئول ستاد هدایت و رسیدگی به امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه اقدامات اولیه تمامی مجروحین ابتدا در بخش اورژانس بیمارستان‌ها انجام می‌شود، عنوان کرد: اگر وضعیت جسمانی و حال مصدوم وخیم بود، سریعا پزشک متخصص به او رسیدگی می‌کند و در صورت نیاز با آمبولانس‌های مجهز به ICU و پرسنل پزشکی باتجربه به مراکز درمانی تهران منتقل می‌شود.

صمدی با اشاره به تعداد انتقال مصدومان قم به مراکز درمانی تهران در ایام نوروز گفت: یک مورد معاینه چشم اطفال و یک مورد قطع شریان دست در روزهای اخیر در استان اتفاق افتاد که آنها را پس از هماهنگی‌های لازم، به بیمارستان‌های تهران انتقال دادیم.

مسئول ستاد هدایت و رسیدگی به امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اذعان داشت: اگر مشکلی در بیمارستان‌های استان وجود داشت، بلافاصله با سوپروایزر و مسئولان ارشد آن بیمارستان تماس می‌گیریم و اگر مورد اورژانسی بود سریعا به رفع مشکل اقدام می‌کنیم و در غیر اینصورت به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ارجاع می‌دهیم.

وی یادآور شد: هماهنگی پزشکان متخصص مراکز درمانی استان توسط ستاد هدایت و رسیدگی به امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قم انجام می‌شود.

صمدی در خصوص ویژگی‌های شماره تلفن 1590 اظهار کرد: با آغاز طرح تحول نظام سلامت این شماره راه اندازی شد تا مردم انتقادات و پیشنهادات خود را از این طریق اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز نیز مسافرین و زائرین می‌توانند از طریق شماره تلفن 5115 علاوه بر انتقادات و پیشنهادات، از آدرس مراکز درمانی و حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها مطلع شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com