کد خبر ۲۴۶۵۲ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
نماینده مردم قم در مجلس در بازدید از مرکز اورژانس115 قم

بودجه ملی به اورژانس115 قم اختصاص داده شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است و سالانه 20 میلیون نفر زائر دارد، باید بودجه ملی به اورژانس115 آن داده شود تا بتواند به شکل بهتری پاسخگوی نیاز درمانی همشهریان و زائرین باشد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم ضمن تقدیر از نیروهای امدادی اورژانس، آتش نشانی و ... اظهار کرد: مناسبت‌های زیادی در طول سال وجود دارد که در بیشتر آنها مردم سراسر کشور به سمت قم می‌آیند که این کار نیروهای امدادی استان رادر جاده‌ها بیشتر می‌کند و باید از تمامی آنها که در روزهای تعطیل و دیگر ایام در حال خدمت رسانی هستند قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه‌های استانی برای اورژانس قم کافی نیست، تاکید داشت: در حال حاضر اورژانس قم پوشش داخلی استان را انجام می‌دهد و بودجه‌ای که به آنها تخیص داده می‌شود تا حدودی جوابگویشان است اما باید امکانات اورژانسی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با بودجه ملی ارتقا یابد چرا که قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است و سالانه 20 میلیون زائر دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: نیروهای اورژانس قم بارها نشان داده‌اند در ایام تعطیلات و زمانی که تصادفات زیادی رخ می‌دهد می‌توانند پوشش امدادی قابل قبولی داشته باشند اما امکانات موجود این مرکز در حد مطلوب نیست و باید برای تجهیز آن تلاش کرد.

امیرآبادی فراهانی یکی از اقدامات شاخص سال 93 در اورژانس قم را اضافه کردن بالگرد امداد هوایی به این مرکز دانست و عنوان کرد: در بودجه سال 94 مجلس، برای خرید بالگرد توسط وزارت بهداشت و درمان و هلال احمر مبلغ قابل توجهی تخصیص دادیم.

وی ابراز کرد: به دکتر باقری، رییس مرکز اورژانس قم وعده اضافه کردن چندین دستگاه آمبولانس علاوه بر سهمیه‌شان در سال 94 را داده‌ایم و با موهبتی، معاون امور مجلس وزارت بهداشت و درمان نیز رایزنی‌هایی انجام داشتیم تا این اتفاق بیافتد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com