کد خبر ۲۴۶۵۸ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸

خدمت رساني اورژانس به 303 مجروح تصادف هاي جاده اي در تعطيلات نوروزي

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: عوامل این مرکز از ۲۷ اسفند ماه گذشته تا هشت صبح امروز به 303 مجروح تصادف جاده ای در محورهای استان قم خدمت رسانی کرده اند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری ستاد تسهیلات زائران استان قم، مهدي فراهاني جمعه چهاردهم فروردين ماه در آخرين جلسه هماهنگي ستاد تسهيلات زائران استان قم، با اعلام این خبر افزود: از ساعت هشت صبح ۲۷ اسفند تا هشت صبح امروز، 303 نفر از مصدومان حوادث جاده ای به بیمارستان های استان قم منتقل شده اند.

وی با اشاره به این که از آغاز طرح نوروزی اورژانس قم تاکنون 153 تصادف جرحی در استان قم رخ داده است بیان داشت: این حوادث ترافیکی 395 مجروح برجای گذاشت که 303 نفر از این مصدومان جهت انجام درمان تکمیلی به مراکز بیمارستانی منتقل شدند و 92 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

فراهاني با اشاره به راه اندازی شش ایستگاه سلامت برای رفاه حال زائران نوروزی استان قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی اورژانس تا امروز دو هزار و 261 نفر به این ایستگاه ها مراجعه کرده اند.

وي با بيان اينكه پركارترين روز اورژانس استان قم در تعطيلات نوروزي، روز طبيعت با وقوع 23 مورد تصادف بوده است، بيان كرد: در اين روز 50 نفر مجروح بر اثر اين تصادفات به وقوع پيوست كه 47 نفر به مراكز درماني منتقل و سه نفر نيز به صورت سرپايي مورد درمان قرار گرفتند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با بيان اينكه از تصادفات برون شهري كه در روز طبيعت اتفاق افتاده است،11 مورد با 20 مجروح را راكبين موتورسيكلت به خود اختصاص داده است، اظهار كرد: همچنين در اين روز بالگرد هاي امدادي براي رسيديگي به مجروحان تصادف، دو پرواز در بخش كهك انجام داده اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com