کد خبر ۲۴۶۷۴ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

کمبود 200 نیروی پرستاری در قم

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قم از کمبود 200 نیروی پرستاری در استان قم خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، غلامحسین حیدری با اشاره به کمبود نیرو در مراکز درمانی قم اظهار کرد: آخرین استخدام دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 89 بود و پس از آن هیچ استخدامی نداشتیم که به این دلیل برای خرید خدمات با بخش خصوصی همکاری کردیم تا آنها به صورت قراردادی برای ما تامین نیرو کنند.

وی ادامه داد: قرار است در سال 94 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استخدام نیرو داشته باشد و ما منتظر هستیم سهمیه دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام شود تا ان‌شاالله بتوانیم نیروی جدید جذب کنیم.

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: نخستین مرکز درمان در حال ساخت که قابل بهره‌برداری می‌باشد، بیمارستان فرقانی است که امیدواریم اواخر شهریورماه سال 94 افتتاح شود و اگر این اتفاق صورت گیرد با انتقال بیمارستان نکویی هدایتی به این مرکز درمانی کمبود نیرو خواهیم داشت و منتظر مجوز جذب نیرو خواهیم بود تا تامین نیرو کنیم.

حیدری با اشاره به کمبود نیروهای اورژانس115 قم ابراز کرد: از 38 پایگاه اورژانسی که در استان قم داریم، 15 پایگاه از طریق بخش خصوصی تامین نیرو کردیم و باتوجه به اینکه افزایش پایگاه‌های اورژانس را در آینده خواهیم داشت به دنبال تشکیلات مصوب جذب نیرو هستیم تا بعد از آن بتوانیم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: با یک شرکت خصوصی همکاری داریم که برای 15پایگاه اورژانس 75 نفر و در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم سه نفر تامین نیرو کردیم و از عملکرد تمامی آنها رضایت داریم.

حیدری خاطر نشان کرد: کارشناسان وزارتخانه بعد از بررسی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گفتند 290 نفر نیروی پرستاری به بیمارستان‌های قم اضافه شود تا مراکز درمانی از این حیث وضعیت مطلوبی داشته باشد اما متاسفانه بیش از 90 نفر نیروی پرستاری مازاد در قم وجود نداشت که تمامی آنها را جذب کردیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com