کد خبر ۲۴۶۹۳ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۵
مدیرکل اوقاف استان قم عنوان کرد

اسکان 30 هزار مسافر نوروزی در بقاع متبرکه قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در نوروز امسال حدود 30 هزار نفر از مسافران و زائران در زائرسراها و دیگر اماکن در نظر گرفته شده توسط اداره کل اوقاف قم اسکان داده شدند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم با اشاره به آماده‌سازی زائرسراهای بقاع متبرکه و مساجد شاخص قم برای اسکان مسافران نوروزی پیش از فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: بر این اساس چندین بقعه متبرکه که دارای زائرسرا بودند یا امکانات مورد نیاز را در اختیار داشتند انتخاب شدند.

وی افزود: پس از آن تجهیز و بهسازی زائرسراها و اماکن مورد نیاز زائران برای اقامت موقت در دستور کار اداره کل اوقاف قم قرار گرفت تا با آغاز سال 94، مشکلی برای اسکان وجود نداشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه چندین بقعه متبرکه در قم برای این منظور تدارک دیده شده بود گفت: آستان مقدس امامزادگان احمد بن قاسم(ع)، جعفر(ع) زواریون، پنج امامزاده جمکران، جمال‌الدین(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم، جعفر شهید(ع) و شاه ابراهیم(ع) برای این امر آماده شده بودند و همچنین امسال دو بقعه متبرکه دیگر یعنی آستان امامزادگان علی بن جعفر(ع9 و ابراهیم(ع) هم برای این منظور تجهیز شدند.

وی ادامه داد: در بخش‌های مختلف قم از جمله کهک، جعفریه و خلجستان هم برخی بقاع و مساجد دارای سوله‌ها یا زائرسراهایی برای اسکان موقت زائران هستند که پیش از فرا رسیدن عید نوروز، تجهیز آنها در دستور کار قرار گرفت.

حسینی مقدم با اشاره به آمار اسکان در بقاع متبرکه اظهار کرد: در نوروز امسال حدود 30 هزار نفر از مسافران و زائران در زائرسراها و دیگر اماکن در نظر گرفته شده توسط اداره کل اوقاف قم اسکان داده شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com