کد خبر ۲۴۷۸۹ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۳

سرقت اینترنتی شاگرد از طلا فروش در قم

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان قم خبر از دستگیری فردی داد که پس از اخراج شدن از طلا فروشی اقدام به سرقت اینترنتی حساب بانکی صاحب مغازه کرد.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه خبری پلیس، هادی سیفی اظهار کرد: با شکایت فردی مبنی بر اینکه مبلغ پنج میلیون ریال از حسابش به صورت اینترنتی توسط شخص یا اشخاص ناشناس سرقت شده است رسیدگی به پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در مرحله اول از شاکی پیرامون شکایتش تحقیق به عمل آمده و مستند به اظهاراتش نامبرده هیچ گونه خرید اینترنتی نداشته و رمز خود را نیز فعال نکرده است و با توجه به مفتوح بودن حسابش در یکی از بانک‌های استان از بانک موصوف کتباً در خصوص نحوه برداشت از حساب شاکی و ارائه اطلاعات دیگر استعلام به عمل آمد.

سیفی اضافه کرد: با ارسال جوابیه بانک مذکور و بررسی آن مشخص شد که توسط مبلغ مورد ادعا گوشی موبایل و مودم خریداری شده است.

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان ادامه داد: در رسیدگی به پرونده و در اقدامات اولیه مشخص شد که متهم از اینترنت یکی از ادارات استان استفاده می‌کند که پس از یکسری اقدامات پلیسی و تخصصی و با همکاری اداره موصوف، متهم شناسایی و با اخذ دستور قضایی نامبرده به پلیس فتا استان احضار و پیرامون موضوع از نامبرده تحقیقات لازم به عمل آمد.

وی بیان کرد: در ابتدا متهم منکر بزه خود بود اما پس از مواجهه با دلائل و مدارک لب به اعتراف گشود و گفت  سرقت از حساب شاکی را قبول دارم و چون قبلاً در طلا فروشی شاکی کار می‌کردم اطلاعات حساب شاکی را داشتم و سر فرصت از اعتماد وی سوء استفاده کرده و اقدام به فعال سازی رمز اینترنتی وی کردم که پس از اخراجم از سر کار این مبلغ را از حساب صاحب مغازه «موبایل و مودم» خریداری کردم و تراکنش را از اینترنت رایگان اداره مذکور انجام دادم.

سیفی تصریح کرد: متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا استان شد.

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و رمز دوم حسابشان را به‌صورت دوره ای تغییر دهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com