کد خبر ۲۴۷۹۹ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
استاندار قم:

زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در قم فراهم شد

استاندار قم با اشاره به مهیا بودن فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی در قم گفت: از حضور مشارکت سرمایه گذاران خارجی بویژه چین در پروژه‌های استان قم استقبال می‌کنیم.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش در دیدار معاون پارلمانی استاندار گانسو و هیئت سرمایه گذاری چینی که ظهر دیروز با حضور مدیران اقتصادی استان برگزار شد، بر لزوم توسعهٔ روابط بین قم و گانسو تاکید کرد.

استاندار قم با اشاره به تلاش قدرت‌های استکباری برای متوقف نمودن مسیر پیشرفت ایران طی ساله‌های اخیر، موفقیت تیم مذاکره کنندهٔ هسته‌ای ایران در توافق با طرف‌های خارجی و اعلام بیانیهٔ مشترک را مورد توجه قرار داد و اظهارداشت: لغو تحریم‌ها گامی بلند در راستای توسعهٔ روابط همه جانبهٔ ایران با کشورهای مختلف از جمله چین خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به برنامه‌های دولت برای جذب سرمایه گذاران خارجی، نقش ‌کشور چین را به عنوان یکی از شرکای مهم تجاری جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از توسعهٔ روابط و مشارکت بیش از پیش سرمایه گذاران چینی در پروژه‌های مهم قم استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر روابط قم با کشور چین به ویژه استان گانسو توسعهٔ چشمگیر یافته است، افزود: در صدد توسعه صادرات محصولات تولیدی قم بویژه در بحث صنعت فرش و مقولات فرهنگی هستیم.

معاون پارلمانی استاندار گانسو نیز سفر سال گذشته هیئت عالی استان قم به گانسو را در راستای توسعهٔ روابط اقتصادی بین این دو استان مهم برشمرد و خواستار حضور مجدد استاندار و سرمایه گذاران قمی در نمایشگاه اقتصادی امسال این استان شد.

احداث کمربندی جدید قم، پروژهٔ فرودگاه و‌ هتل سازی نیز از دیگر موارد بررسی شده در این جلسه بودند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com