کد خبر ۲۴۸۹۴ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
استاندار قم تاکید کرد

کشت گلخانه‏‌‏ای در قم برای جبران مشکل کم آبی

استاندار قم گفت: برای جبران مشکل کم آبی، کشت گلخانه‏‌‏ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 5 هزار هکتار به فضای سبز قم افزوده شده است، گفت: تنها در پارک ثامن، 100 هکتار فضای سبز ایجاد شده است.

وی افزود: تغییر الگوی کشت در قم در دستور کار است ولی از وزارت جهاد کشاورزی خواسته‌ایم اجبار در این زمینه را برای قم در نظر نگیرند.

استاندار قم با بیان اینکه آبیاری قطره‌ای یکی از اولویت‌های کشاورزی در قم است، گفت: همچنین طرح تغییر مزارع به باغات را هم دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: کشاورزان در قم با دو مشکل مواجه هستند نخست اینکه در صورت عدم کشت طی چند سال زمین آنها از اختیارشان خارج می‌شد که البته دستور داده شده این مشکل حل شود و زمین کشاورزی در صورت عدم کشت همچنان در اختیار کشاورزان باشد.

صالحی‌منش با اشاره به اینکه محدودیت کشت باغی در قم وجود دارد، گفت: دومین مشکل این است که در حال حاضر گفته شده از کشت انار و انجیر در قم خودداری کنید و تنها محصولی هم که باقی می‌ماند پسته است ولی حقیقت آن است که درخت پسته بعد از 10 سال باردهی دارد و طی این مدت آب زیادی مصرف می‌کند بنابراین کشت گلخانه‌ای را باید در دستور کار قرار داد.

استاندار قم افزود: کشاورزان به دنبال کسب سود از کاری که انجام می‌دهند هستند بنابراین باید با روش‌های گلخانه‌ای، سوددهی سریع‌تر را برای آنها محقق کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com