کد خبر ۲۴۸۲۴ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۸
مدیر موسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید خبر داد

برگزاری یازدهمین دوره آموزش تخصصی فن رثاء ویژه طلاب و مبلغان در قم

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید گفت: آیین افتتاحیه یازدهمین دوره آموزش تخصصی فن رثاء(مداحی و مرثیه خوانی) 22 فروردین ماه در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام مرتضی وافی فن مداحی و مرثیه خوانی را یکی از عوامل تاثیرگذار در راه قوام شریعت اسلام و احیای آیین تشیع دانست و افزود: هیئت‌ها و تعزیه خوانی‌ها که از زادگاه‌های هنری شیعه هستند از دیرباز تاکنون محلی برای شکل گرفتن حیات دین، حیات قلب و عامل انسان سازی بوده‌اند، چرا که یکی از راه‌های رسیدن به ذات اقدس خداوند توسل گزیدن محضر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است؛ از این رو می‌توان مداحی و روضه خوانی را نمک هیئت و منبر دانست که اگر این امر در هیئت یا منبر صورت نگیرد آن جلسه برای شنونده یکنواخت و خسته کننده خواهد بود.

وی بر ضرورت و نیاز مبلغان به فراگیری فنون آموزشی رثا و خطابه تاکید کرد و افزود: به همین منظور مدیریت آموزش موسسه فرهنگی خانه خورشید بر آن شد تا یازدهمین دوره آموزش تخصصی فن رثاء(مداحی و مرثیه خوانی) را با موضوعات و مباحثی همچون تاریخ هیئات، صوت و لحن، شعر و ادبیات برگزار کند.

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید آیین افتتاحیه این دوره آموزشی را شنبه 22 فروردین ماه اعلام کرد و گفت: این دوره یک ماهه بوده و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا در مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار می‌شود.

مدیر مسئول ماهنامه روز دهم ضمن دعوت از عموم طلاب حوزه‌های علمیه برای حضور در این دوره آموزشی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای هماهنگی شرکت در یازدهمین دوره آموزش تخصصی فن رثاء(مداحی و مرثیه خوانی) با تلفن این موسسه به شماره 32929206 تماس گرفته و یا عدد 2 را به سامانه پیامکی 10000012141618 ارسال کنند.

حجت‌الاسلام وافی با بیان اینکه این دوره از گذشته تاکنون مورد استقبال طلاب و روحانیون گرامی بوده است تصریح کرد: ان‌شاءالله با برگزاری این دوره‌های آموزشی بتوانیم گامی استوار در راستای ترقی و پیشرفت مبلغان و پژوهشگران دینی در امر فن بیان و خطابه برداریم.

وی با اعلام تاسیس مرکز خدمات فرهنگی 313، تولید و عرضه محصولات و خدمات فرهنگی در میان مبلغان و جوانان، انتشار ماهنامه روز دهم، راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی با موضوع مهدویت، صحیفه سجادیه و عاشوراپژوهی را از فعالیت‌های آینده این موسسه عنوان کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com