کد خبر ۲۵۰۳۶ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱
مدیر موسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید خبر داد

آموزش فن رثاء به بیش از 1000 طلبه و مبلغ

مدیر موسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید از آموزش فن رثاء به بیش از یک‌هزار طلبه و مبلغ خبر داد.

به گزارش قم نا ، آیین اختتامیه یازدهمین دوره فن رثاء و خطابه و افتتاح دوره جدید ظهر امروز با حضور برخی از فارغ‌التحصیلان دوره دهم و شرکت‌کنند‌گان دوره جدید در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام حمیدی نیک از قاریان کشوری آغاز شد، حجت‌الاسلام و المسلمین وافی استاد این دوره آموزشی و مدیر موسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید و همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی وافی، مدیر موسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید با اشاره به برگزاری دوره یازدهم فن رثاء و خطابه، گفت: مرکز آموزش فن رثاء در موسسه خانه خورشید با برگزاری 10 دوره آموزشی، تاکنون بیش از یک هزار طلبه و مبلغ را زیر پوشش آموزش قرار داده است.

وی، نحوه برگزاری این دوره آموزشی را تشریح کرد و گفت: در پایان هر دوره، دوره تخصصی در محل موسسه خانه خورشید برگزار می‌شود که در دو کلاس 20 نفری حضور داشته و مطالب جزئی و دقیق‌تری را آموزش می‌بینند.

مدیر مسئول ماهنامه روز دهم در ابتدای دوره یازدهم آموزش فن رثاء با بیان این موضوع که فن رثاء یا مرثیه خوانی یک هنر است گفت: فن رثاء مبتنی بر استعداد و ذوق فردی اشخاص بوده و نیازمند آموزش است و اگر شخصی این استعداد و ذوق را در خود کمرنگ مشاهده می‌کنند، با آموزش می‌تواند این علم و هنر را در خود ایجاد و تقویت کند.

وی در ادامه نخستین جلسه دوره یازدهم، چارچوب آموزش هنر و علم مرثیه خوانی را با برشمردن پنج رکن تشریح کرد و گفت: این ارکان شامل شعر و ادبیات، تاریخ مقتل، قالب(صوت و لحن)، فنون اجرا و آداب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین وافی همچنین به نکاتی در خصوص عوامل موثر بر صدا، اندام‌های صوتی و قالب‌های اجرا اشاره کرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تعدادی از فارغ التحصیلان دوره دهم گواهی پایان دوره عمومی فن رثاء اعطاء شد.

همچنین گفتنی است دوره جدید آموزشی فن رثاء، شنبه و یکشنبه هر هفته به مدت 10 جلسه بعد از نماز مغرب و عشاء در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای هماهنگی شرکت در یازدهمین دوره آموزش تخصصی فن رثاء(مداحی و مرثیه‌خوانی) با تلفن موسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید به شماره 32929206 تماس گرفته و یا عدد 2 را به سامانه پیامکی 10000012141618 ارسال کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com