کد خبر ۲۵۴۸۹ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۹
از ششم اردیبهشت امسال صورت می‌گیرد

ثبت‌نام مبلغان در سامانه سمتا ویژه ایام اعتکاف

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ثبت‌نام مبلغان در سامانه سمتا از ششم اردیبهشت امسال ویژه ایام اعتکاف خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی با اشاره به اهمیت اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف سنت حسنه عزلت‌گزینی معنوی و عرفانی است که سال‌ها است که در کشور ما ایجاد شده و جزو مراسم‌های عبادی، معنوی و عرفانی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف مراسم عبادی، ‌معنوی و عرفانی است که ارتقای کمالات الهی، خودسازی و تهذیب نفس را به همراه دارد و مورد سفارش خداوند، انبیا و ائمه اطهار(ع) در سیره و سلوک علما، پیشینیان و بزرگان بوده است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه سفارش‌های فراوانی نسبت به برگزاری اعتکاف و معتکف شدن در خانه خدا و دوری گزیدن از مردم و جامعه صورت گرفته است، گفت: معتکفان چند روزی را با خدا خلوت کرده و ارتباط معنوی با خدا برای محاسبه نفس، خودسازی و تهذیب نفس برقرار می‌کنند.

وی یادآور شد: اعتکاف یکی از برنامه‌های مهم و موثر است که در کشور ما طراحی و اجرا شده و هر سال مشاهده می‌کنیم تعداد مساجد و معتکفان افزایش پیدا می‌کند.

موسوی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی اعتکاف هر سال نسبت به سال قبل وسیع‌تر و عمیق‌تر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی در اعتکاف وجود دارد، گفت: کسانی که در این محفل معنوی حضور پیدا می‌کنند، عطش معنوی آنها را وادار به این کار و مسئله می‌کند، بنا بر این لازم است فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی با حضور روحانی، مشاور، استاد، مبلغ و عالم برای آنها برگزار شود.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعتکاف ظرفیت مناسب برای ترویج و تبلیغ معارف است، بنابراین دفتر تبلیغات اسلامی اقدام به ساماندهی و اعزام مبلغ برای این مناسبت می‌کند، تا مبلغان در کنار معتکفان به فعالیت‌های تبلیغی بپردازند.

وی از ثبت‌نام مبلغان در سامانه سمتا از ششم اردیبهشت امسال خبر داد و افزود: 500 نفر مبلغ و مبلغه به عنوان مبلغان موفق، متخصص و سرآمد برای ایام اعتکاف مصادف با 13، 14 و 15 ماه رجب به اقصی نقاط کشور اعزام می‌شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی و تشکیل حلقه‌های انس و معرفت از جمله برنامه‌های مبلغان خواهد بود، برگزاری مراسم دعا، زیارت، تبلیغ چهره به چهره و پرسش و پاسخ از دیگر فعالیت‌های مبلغان محسوب می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com