کد خبر ۲۵۰۳۹ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵
رئیس مجتمع خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای قم خبر داد

شرکت 1400 کودک در غربالگری اختلالات اضطرابی در قم

رئیس مجتمع خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای قم گفت: یک هزار و 400 نفر کودک از 41 مهدکودک مورد ارزیابی و سنجش طرح غربالگری اختلالات اضطرابی قرار گرفتند.

به گزارش قم نا ، صادق سلمانیان از برگزاری طرح غربالگری اختلالات اضطرابی کودکان در قم خبر داد و اظهار کرد: این طرح به صورت ملی برای نخستین بار در قم و سایر نقاط کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح یک هزار و 400 کودک در 41 مهد کودک مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند، تصریح کرد: کودکان متولد سال‌های 88 و 89 در این طرح تست شدند.

رئیس مجتمع خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای قم ادامه داد: در اجرای این طرح 55 مهد کودک مشارکت داشتند که کودکان مضطرب در 41 مهد کودک شناسایی شدند.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح ملی غربالگری اختلال اضطرابی در دو مرحله است، گفت: در اجرای این طرح جلسه آموزشی خانواده برگزار شده و فرمی به مادران کودکان ارائه می‌شود که این فرم توسط مادران تکمیل و پس از جمع‌آوری مورد بررسی قرار گرفته و کودکان مضطرب شناسایی می‌شوند که در بررسی‌های اولیه حدود 700 کودک دارای این علائم شناسایی شدند.

رئیس مجتمع خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای قم با بیان اینکه به مهدکودک‌ها اطلاع‌رسانی لازم شده است، تصریح کرد: مهدهای کودک، کودکان مضطرب را شناسایی و به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهند و آن دسته از کودکانی که دارای اضطراب بیشتر و نیازمند روانپزشک بودند به دکتر روانپزشک و کارشناس روانشناس ارجاع داده می‌شوند.

سلمانیان با اشاره به وضعیت خانواده‌های محروم گفت: بهزیستی تلاش کرده است که هزینه درمان کودکان محروم را در اجرای این طرح پرداخت کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com