کد خبر ۳۲۲۸۱ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
عبدالنبی بحرانی :

اجرای رایگان طرح غربالگری فشار خون در قم

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر قم از اجرای رایگان طرح غربالگری فشار خون در هفته دیابت برای همشهریان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاغ رسانی خبر قم ، عبدالنبی بحرانی با اشاره به آغاز هفته دیابت، افزود: با توجه به اینکه فشار خون یکی از نتایج دیابت است و با هدف کنترل این بیماری و آگاهی بخشی به همشهریان، طرح غربالگری فشار خون به همت معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم به صورت رایگان انجام می شود.

وی ادامه داد: این طرح از 23 آبان تا 30 آبان در درمانگاه حرمی جمعیت هلال احمر استان قم واقع در خیابان ارم، کوچه 16(ارگ) اجرا می شود و از همه همشهریان دعوت می کنیم در این طرح شرکت کرده و از وضعیت فشار خون خود مطلع شوند.

وی افزود: در مدت اجرای این طرح چنانچه مراجعه کنندگان به خدمات دیگری همچون آزمایشگاه، ارتوپدی فنی، مامایی، پرستاری و کلینیک زخم نیاز داشته باشند، این خدمات با 50 درصد تخفیف به آنان ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه درمانگاه حرمی، مرکز درمانی خیریه است، خاطرنشان کرد: هزینه اجرای این طرح ها توسط هلال احمر استان قم تامین می شود که امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر بتوانیم درصد بیشتری از مردم مومن شهر مقدس قم را در این طرح ها شرکت دهیم.

بحرانی با اشاره به اجرای طرح ویزیت دیابت به صورت رایگان در یک ماه گذشته، بیان کرد: تاکنون دو جلسه آموزش دیابت برای عموم مردم و یک جلسه نیز ویژه پرستاران برگزار شده و در ماه های آینده نیز طرح غربالگری تیرویید کانسرسینه و کانسر رحم نیز به صورت رایگان در این درمانگاه اجرا می شود.

منبع : ایسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com