کد خبر ۲۵۳۸۳ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳

یک هزار و 400 کودک قمی در طرح غربالگری اختلال اضطرابی شرکت کردند

مسوول دفتر مشاوره بهزیستی قم از شرکت یک هزار و 400 کودک قمی در طرح کشوری غربالگری اختلال اضطرابی در این استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، صادق سلمانیان با اشاره به اینکه این طرح از اوایل دی ماه سال گذشته در استان قم همزمان با کشور آغاز شد گفت: این طرح در مهدکودک های استان قم برای کودکان پنج و شش سال اجرا شد.

وی افزود: در این طرح والدین به مهدهای کودک دعوت شدند و بعد از برگزاری جلسات توجیهی برای آنها تست اسپنس در خصوص اختلالات اضطرابی توزیع شد تا والدین رفتارهای کودکان خود را در منزل زیر نظر بگیرند و مطابق برنامه تست یادداشت و نتایج را به مهدهای کودک منتقل کنند.

وی ادامه داد: این طرح در 55 مهد کودک اجرا شد که از یک هزار و 400 کودک حدود 700 کودک دارای علایم اختلال اضطرابی توسط نتایج تست های خانواده ها بودند.

سلمانیان با اشاره به ارزیابی تست ها توسط مراکز مشاوره بهزیستی قم گفت: کودکانی که مشکوک به اختلالات اضطرابی هستند برای بررسی دقیق تر به مراکز مشاوره ای بهزیستی معرفی می شوند تا صحت اختلالات از سوی کارشناسان تایید شود.

وی افزود: بعد از بررسی کارشناسان متخصص مشاوره بهزیستی کودکانی که دارای اختلالات اضطرابی باشند در صورت نیاز به دارو درمانی به همراه والدین به روانپزشک معرفی می شوند تا طی 10 الی 15 جلسه درمان شوند.

مسوول دفتر مشاوره بهزیستی قم بیان داشت: بسیاری از اختلالات اضطرابی کودکان ناشی از رفتارهای محیطی است که با آموزش های خانواده ها این مشکل مرتفع می شود.

به گفته وی این طرح با هدف ارتقای سلامت روان کودکان و پیشگیری از اختلالات رفتای آغاز شد و تا پایان مردادماه سالجاری ادامه دارد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com