کد خبر ۲۵۰۸۴ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸

خیز نمایندگان فوتبال قم برای حضور در مسابقات پایه کشور

نمایندگان فوتبال قم در حالی از اردیبهشت ماه در مسابقات پایه کشور به میدان می‌روند که همگی از گزینه‌های جدی صعود به لیگ‌های بر‌تر پایه کشور به شمار می‌روند.

به گزارش قم نا ، فوتبال قم با وجود اینکه در میان اهالی ورزش قم به قرار گرفتن زیر سایه فوتسال قم متهم می‌شود اما فعالیت قابل احترام باشگاه‌های فوتبال قم در رده‌های سنی پایه سبب شده تیم‌های قمی در رده‌های پایه، در شرایط خوبی قرار داشته باشند.

فوتبال قم در زمستان سال 93 در شرایطی کم سابقه 5 تیم را در 3 رده سنی به مسابقات فوتبال پایه کشور فرستاد در حالی که تیم‌های پایه صبا به استثنای تیم نونهالان این باشگاه در میان این 5 تیم حضور نداشتند و این 5 تیم از باشگاه صبا جدا بودند.

قهرمانان لیگ‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان استان به همراه یک تیم در رده نونهالان و یک تیم در رده جوانان به عنوان سهمیه آزاد تیم‌هایی بودند که وارد مسابقات کشوری شدند تا نام فوتبال قم را پرآوازه کنند.

با وجود فشار و تنگناهای شدید مالی برای تمامی نمایندگان قم، یکی از نمایندگان قم میزبانی مسابقات را بر عهده گرفت و سایرین عازم شهرهای مختلف کشور شدند.

در رده سنی نونهالان، تیم نونهالان صبای قم به عنوان قهرمان لیگ استانی و تیم سیاه جامگان به عنوان سهمیه آزاد در این مسابقات شرکت کرد و مسابقات نیز به میزبانی تیم سیاه جامگان قم در ورزشگاه تختی قم برگزار شد.

در این مسابقات تیم سیاه جامگان قم به مقام قهرمانی رسید و به عنوان تیم نخست راهی دور دوم شد و تیم نونهالان صبای قم نیز به لطف تفاضل گل و به سختی به عنوان تیم دوم راهی مرحله دوم شد تا هر 2 نماینده قم در این مرحله راهی دور دوم شوند.

در رده سنی نوجوانان، تیم فوتبال هنگ به‌عنوان قهرمان استان راهی رقابت‌های قهرمانی کشور در یزد شد اما در ‌‌نهایت با کسب نتایج نه چندان خوب در گروه خود سوم شد و نتوانست جواز حضور در مرحله دوم این مسابقات را به دست آورد.

در رده سنی جوانان تیم فوتبال عقاب پردیسان به عنوان نماینده استان و تیم افشید به عنوان سهمیه آزاد وارد مسابقات لیگ جوانان کشور شدند و هر دو تیم توانستند جواز حضور در مرحله دوم را به دست آورند.

عقاب پردیسان راهی داراب در استان فارس شد و پس از تیم حافظ شیراز که از تیم‌های نامدار پایه کشور به شمار می‌رود در رده دوم جدول قرار گرفت و به مرحله دوم راه پیدا کرد.

تیم فوتبال افشید نیز در مرحله نخست در اراک به میدان رفت و این تیم پس از نماینده استان مرکزی در رده دوم جدول قرار گرفت و راهی دور دوم شد.

فوتبال قم در رده سنی امید نماینده‌ای نداشت و به گفته رئیس هیئت فوتبال استان قم دلیل این امر، بی‌علاقگی باشگاه‌های فوتبال قم به حضور در مسابقات رده سنی امید استانی است که سبب می‌شود نماینده‌ای از قم به این مسابقات معرفی نشود.

بدین ترتیب 4 تیم از 5 نماینده قم به مرحله دوم این مسابقات صعود کردند و اردیبهشت امسال بخت خود را برای حضور در جمع برترین‌های فوتبال پایه کشور آزمایش می‌کنند.

در رده سنی نونهالان با توجه به برگزاری مسابقات لیگ بر‌تر نونهالان، تیم‌های سیاه جامگان و صبا در صورت کسب نتایج لازم به لیگ بر‌تر صعود می‌کنند و در رده سنی جوانان، عقاب و افشید به دنبال کسب جواز صعود به لیگ دسته اول هستند.

در همین حال مشکلات مالی سبب شده وضعیت آمادگی این تیم‌ها تحت تاثیر قرار گیرد گرچه تیم‌های قمی همواره حتی در اوج مشکلات مالی نیز رقبای سرسختی برای سایر تیم‌ها بوده‌اند.

رفیعی: نمایندگان قم در لیگ‌های پایه مشکل مالی دارند

سرمربی تیم فوتبال عقاب پردیسان گفت: نمایندگان قم در لیگ‌های پایه مشکل مالی دارند و حمایت مالی مناسبی از تیم‌های فوتبال قم صورت نمی‌گیرد.

موسی رفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مشکل بی‌پولی تیم‌های پایه تنها مختص قم نیست و تمامی تیم‌های پایه کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این مشکلات هر سال بیشتر می‌شود.

وی افزود: فشارهای مالی بر روی تیم‌های پایه در استان‌های مختلف آن قدر زیاد است که تیم‌های پایه در مسابقات قهرمانی کشور علاقه‌ای به ارائه پیشنهاد میزبانی ندارند و همین امر سبب می‌شود مسابقات به تعویق بیفتد و زمان لازم برای این مسابقات از دست برود.

سرمربی تیم فوتبال عقاب پردیسان گفت: نمایندگان قم در لیگ‌های پایه مشکل مالی دارند و در حال حاضر همه تیم‌های قمی حاضر در مسابقات پایه کشور با بدهی روبرو هستند و نمی‌توانند حامی مالی مناسبی برای خود بیابند.

رفیعی بیان کرد: حمایت مالی مناسبی از تیم‌های فوتبال قم صورت نمی‌گیرد و بخش خصوصی در قم علاقمند به هزینه در فوتبال نیست.

لطفی: قادر به تامین هزینه‌های میزبانی نیستیم

سرپرست تیم فوتبال سیاه جامگان قم که تیمش در مسابقات قهرمانی نونهالان کشور حضور دارد گفت: قادر به تامین هزینه‌های میزبانی نیستیم.

ولی الله لطفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: در دور نخست این مسابقات میزبانی از 4 تیم دیگر را بر عهده گرفتیم اما هزینه‌ها آن قدر بالا رفته که نمی‌توانیم بیش از این برای کسب میزبانی در دور دوم هزینه کنیم.

وی افزود: بدون اسپانسر در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده‌ایم و با این وضعیت، تلاش می‌کنیم به سختی هزینه‌های شرکت در این مسابقات را تامین کنیم.

سرپرست تیم فوتبال سیاه جامگان قم گفت: بخش خصوصی برای حضور در ورزش تشویق نمی‌شود و به همین میلی برای هزینه کردن و حمایت مالی از باشگاه‌ها وجود ندارد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com