کد خبر ۲۵۱۴۳ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

ارائه 2 میلیون هزار نفرساعت آموزش مهارت در آموزشگاه‌های آزاد قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه بیش از 2 میلیون و 261 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به 10هزار و 890 نفر در سال گذشته در آموزشگاه‌های آزاد قم خبر داد.

به گزارش قم نا  به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، احمد عطار نیا گفت: در سال 93 با اهتمام و جدیت مدیران و مربیان بخش خصوصی 2 میلیون و 261 هزار و 205 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در موسسات کارآموزی استان برگزار شد.

وی افزود: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و بر اساس برنامه‌های درسی و استانداردهای مهارت آموزش مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تأمین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم بیان کرد: این آموزش‌ها در 186 آموزشگاه خصوصی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بخش‌های صنعت و خدمات  اجرا شده و تعداد 10 هزار و 890 نفر از جوانان دختر و پسر در حرفه‌های مورد علاقه خود آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

عطارنیا اظهار کرد: آموزش‌های بخش خصوصی در 126 حرفه آموزشی از زیر مجموعه 17رشته آموزشی شامل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی و بهداشت و ایمنی در سال 93 برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در پایان دوره در دو مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از قبولی در این دو مرحله، گواهینامه مهارت کسب می‌کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com