کد خبر ۲۸۵۱۹ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۳
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم خبر داد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 5600 نفر

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش به بیش از 5 هزار و 600 نفر در سه ماه نخست امسال در مراکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، احمد عطارنیا امروز ضمن اشاره به اهم فعالیت‌ها و عملکرد آموزشی این اداره کل و مراکز آموزشی تابعه در سال جاری گفت: 5 هزار و 650 نفر نفر در قالب 772 هزار و 139 نفر ساعت در سه ماهه اول سال جاری در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان، از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند که این آموزش‌ها در چهار بخش صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی در قالب 230 حرفه و 476 دوره به متقاضیان ارائه شده که عمدتا در حوزه‌های فنی و تخصصی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: از مقدار آموزش یاد شده 3 هزار و 456 نفر در بخش دولتی در بخش آموزش در پادگان، زندان‌های استان، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش جوار دانشگاه و آموزش در روستاها و آموزش‌های ثابت در مراکز آموزشی و 2 هزار و 194 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

وی با اشاره به نقش بسیار فعال آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان در ترویج آموزش‌های مهارتی تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم در سه ماهه اول سال جاری توانسته با ارائه 422 هزار و 893 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در قالب 103 حرفه به 2 هزار و 194 نفر از متقاضیان آموزش‌های مهارتی را ارائه کنند که این آموزش‌ها نیز در چهار بخش صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی به متقاضیان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص میزان پراکندگی ارائه آموزش‌های مهارتی در قم بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در سه ماهه اول سال 94 با هشت مرکز دولتی با ارائه 230 حرفه و 186 آموزشگاه آزاد فعال در 103 حرفه فعالیت داشته است.

عطارنیا ضمن اشاره به استقبال بسیار خوب بانوان قمی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیان کرد: استقبال بانوان استان از آموزش‌های مهارتی در سه ماهه نخست سال جاری در بخش دولتی 1153 نفر و در بخش غیر دولتی بیش از 70 درصد بوده است.

وی توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور را مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برشمرد و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم مصمم است در مسیر ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار گام‌های بلند بردارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com