کد خبر ۲۵۱۷۶ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰
در دیدار مدیر کل حفظ آثار قم مطرح شد

روایت غربت (طیبه واعظی) شهیده انقلاب و رزم بانوی جانباز 40 درصد‎

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم به همراه تعدادی از بانوان استان و به منظور تکریم مقام بانوان شهیده و ایثارگر، با خانواده معظم "طیبه واعظی" شهیده انقلاب و "زهرا الماسیان" بانوی رزمنده دفاع مقدس به طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، در دیدار احمد حسینی با خانم زهرا الماسیان بانوی رزمنده و جانباز 40 درصد دوران دفاع مقدس که همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن صورت گرفت، وی طی سخنانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه آحاد ملت نقش آفرینی کردند، نقش مادران و زنان قهرمان را در این زمینه تحسین برانگیز و اثرگذار دانست و بر لزوم تکریم آنان و روایت حماسه آن دوران برای نسل های آینده تاکید کرد.
الماسیان شرح مفصلی از حماسه و رزم و رشادت و استقامت در برابر دشمن زبون را در آن دوران به خوبی به خاطر دارد.
وی از معدود بانوان مبارز و انقلابی است که همزمان با آغاز حملات دشمن بعثی، در قالب گروه های مردمی به دفاع از خرمشهر پرداخت و به عنوان امدادگر پا به پای رزمندگان اسلام پیش رفت، بارها مجروح شد و نهایتا به افتخار جانبازی نائل آمد.
همچنین در دیدار با خانواده معظم شهیده طیبه واعظی دهنوی، شهیده شاخص سال 94، زهرا واعظی خواهر وی روایتی از شرح مبارزات وی بر علیه دوران ستمشاهی بازگو نمود.
شهیده طیبه واعظی دهنوی متولد یکی از روستاهای اطراف اصفهان و ساکن در قم بود که در دوران مبارزات بر علیه رژیم طاغوت از قم به تبریز نقل مکان کرده و به همراه همسر و فرزند چند ماهه در آن شهر مخفیانه سکنی می گزینند. نهایتا ساواک وی و همسرش را دستگیر و در زیر سخت ترین شکنجه ها به شهادت می رساند.
پیکر مطهر شهیده واعظی به همراه برادرش مرتضی، همسرش جعفریان و همچنین همسر برادرش، فاطمه واعظی در سال 56 غریبانه در بهشت زهرا به خاک سپرده می شود.

گفتنی است در این دو دیدار، سیده زهره دیبایی معاون نشر آثار ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار قم به همراه تعدادی از کارشناسان این اداره کل نیز حضور داشتند و کتاب "چادر خاکی" شرح زندگی زنان شهیده استان قم نیز اهدا گردید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com