کد خبر ۲۵۱۹۳ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه

سیاست‌های جدید معاونت تهذیب حوزه ابلاغ شد

شورای عالی حوزه‌های علمیه، سیاست‌های جدید معاونت تهذیب حوزه را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش قم نا به نقل از اداره اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، شورای عالی حوزه‌های علمیه با بررسی عملکرد معاونت تهذیب، سیاست‌های جدید این معاونت را ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، این سیاست‌های جدید در 13 بند و توسط آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه برای اجرا ابلاغ شده است.
در این سیاست‌ها معاونت تهذیب مامور شده است تا چشم انداز، افق تهذیبی، منشور اخلاقی طلاب و مقررات مورد نیاز حوزه علمیه در امر تهذیب را با تاکید بر قرار گرفتن تهذیب و اخلاق در راس همه فعالیت‌های حوزوی، تهیه و تدوین کند.


برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن امور تهذیبی و ارتقاء اخلاق، روحیه سخت کوشی، زی طلبگی و انگیزه تحصیل و تهذیب در میان طلاب حوزه‌های علمیه، تدریس دروس اخلاق برای طلاب به دو شیوه برنامه‌ای و فوق‌العاده، برنامه‌ریزی برای انجام سفرهای منظم و سالانه علماء برجسته و افزایش اعزام مستمر اساتید اخلاق و مشاور به استان‌ها و استفاده از بزرگان اخلاقی در استان‌ها، برگزاری دروس اخلاق عمومی، به صورت مستمر برای کارکنان واحد‌های حوزوی گزینش نیروهای اجرایی حوزه، بر اساس شاخص‌های پیشنهادی معاونت تهذیب از جمله دیگر بندهای این سیاست ابلاغی است.


شورای عالی حوزه‌های علمیه برای تحقق یافتن امور یاد شده، تامین اعتبارات لازم برای نهادینه کردن اخلاق و تهذیب در حوزه را مورد تاکید قرار داده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com