کد خبر ۲۵۱۹۷ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
با حضور مراجع تقلید

مراسم بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالروز ارتحال آیت‌الله سیدمحمدرضا گلپایگانی با حضور مراجع و علما در قم برگزار شد.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مراسم با حضور آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله علوی گرگانی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد.

همچنین در این مراسم آیت‌الله محفوظی، آیت‌الله گرامی، آیت‌الله علوی بروجردی، آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، آیت‌الله خرازی، آیت‌الله غروی، آیت‌الله امینی، اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان بیوت مراجع عظام، علما، اساتید، طلاب، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی تهرانی در این مراسم گفت: علم فقه و فقیه بر سایر عالمان و متخصصان رشته‌های دیگر اسلامی برتری دارد، چرا که فقیه مسلط بر علوم تفسیر، حدیث، کلام و فقه است.

این خطیب حوزوی خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات فقیه، جامعیت اوست چرا که در راستای تبیین و تحقیق احکام شرعیه قدم بر می‌دارد پس باید جامعیت داشته و از سایر علوم و رشته‌ها بهره‌مند باشد.

وی اظهار کرد: از خصایص فقیه، احساس مسئولیت نسبت به مقلدین و دنیای شیعه است، چرا که عهده‌دار بیان احکام شرعیه بوده و به وسیله آن مردم و جامعه نیازمند به او هستند.

تهرانی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب برای رحلت آیت‌الله سیدمحمدرضا گلپایگانی تصریح کرد: ایشان در بخشی از این پیام فرمودند «32 سال مرجعیت، 70 سال تدریس و 85 سال تلاش در حوزه از خصوصیات حضرت آیت‌الله گلپایگانی بود.»

وی خاطرنشان کرد: تلاش و جدیت در راستای تحصیل علم از خصوصیات بارز این عالم بزرگوار بوده است و وی بدون تردید از استوانه‌های قوی شکل دهنده حوزه علمیه قم بودند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com