کد خبر ۲۷۳۷۹ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۳
رئیس جمهور در نشست خبری؛

طفره رفتن رئیس جمهور از پاسخ درباره رفع نگرانی از علما

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پیشاپیش با تبریک حلول ماه مبارک رمضان که در آستانه آن هستیم که ماه قیام و صیام و همدلی و ماه برکت برای همه ما خواهد بود.

به گزارش قم نا در نشست خبری امروز ریاست محترم جمهوری به مناسبت شروع سومین سال روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با اصحاب رسانه که امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد خبرنگار خبرگزاری مهر درباره نگرانی علماء سوالی از رئیس جمهور پرسید که در ادامه می آید :

بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و با توجه به اینکه رئیس‌جمهور فردی مجتهد و فرزند حوزه بود این امید در بین علما و حوزه‌های علمیه به وجود آمد که تعامل بهتری میان دولت و حوزه‌ علمی شکل گیرد اما هرچه از دولت یازدهم گذشت، انتقادات نسبت به عملکرد فرهنگی دولت بیشتر شد تا جایی که علما نسبت به برخی مسائل همچون برگزاری کنسرت‌ها تئاترها و موضوع حجاب و عفاف و موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و همچنین تعابیری که دولت در حوزه وظایف نیروی انتظامی به کار برد واکنش نشان دادند، دولت شما چه اقداماتی برای رفع این نگرانی‌ها داشته و خواهد داشت؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت:‌ دولت تعبیر خاصی پیرامون وظایف نیروی انتظامی نداشته و ندارد. دولت معتقد است همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی باید در چارچوب قانون عمل کنند و معیارشان تنها قانون باشد که بنده فکر نمی‌کنم در اینجا فضایی برای اختلافات وجود داشته باشد.

وی افزود: اساساً اینکه قانون جمهوری اسلامی ایران یا متأخذ از متن شرع است و یا شامل مصوباتی است که با موازین شرعی مغایرت ندارد. بنابراین قانون ما قانون اسلامی است و امام هم فرمودند قانونی را که شورای نگهبان تأئید کند اجرایش برای همه لازم است بنابراین ما در این زمینه اختلافی نداریم و در زمینه سایر مسائل فرهنگی دولت موظف به اجرای قانون است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: قوانینی که هست دولت باید آن را اجرا کند ضمن اینکه حقوق مردم هم باید حفظ شود، امام در زمینه مسائل فرهنگی یک بن‌بستی را که قبلاً فکر می‌شد را باز کردند و خیلی حرف‌ها بود در آغاز انقلاب بعضی‌ها می‌گفتند که خانم‌ها نباید در تظاهرات شرکت کنند، چون شعار که می‌دهند صدای نامحرم است و اشکال دارد، در ایران این بحث‌ها مطرح بود که در آن زمان امام(ره) در پاریس بودند و موضع‌گیری صریحی داشتند، خانم‌ها آن وقتی که باید بیایند رأی دهند همه خم می‌شویم و احترام می‌کنیم و می‌گوییم پای صندوق‌های آرا بیایید و شما در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرصت‌های برابر دارید اما از انتخابات که میگذرد گویی رأی و عقیده ما عوض می‌شود.

روحانی همچنین افزود: تمام خانم‌ها، مادران و خواهران جامعه ما اولاً به دینشان، آئین‌شان فرهنگشان معتقدند و احترام می‌گذارند و عفت و همچنین به حجاب و عفت و چارچوب‌های قانونی احترام می‌گذارند، ما نباید تصور کنیم که ما می‌خواهیم اسلام را پیاده کنیم و خدایی ناکرده خانم‌ها می‌خواهند برعکس قوانین اسلام حرکتی داشته باشند. اینطور نیست. خانم‌ها همانند آقایان و در بسیاری از زمینه‌ها پیش تاز هستند و در همه راهپیمایی‌ها و مراسم‌ها می‌بینید که اینچنین است.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: به نظر من باید حق نشاط، حق شادی حق زندگی اجتماعی در چارچوب موازین دینی و قانونی را برای همه  محترم بشماریم. در این زمینه فکر نمی‌کنم در کلیات اختلاف نظری باشد البته ممکن است در مصادیق اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد که باید این اختلافات را حل کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com