کد خبر ۲۵۸۷۱ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۹
در آستانه میلاد حضرت امام علی(ع)؛

مسجد امام حسن عسکری با حضور مراجع و علما افتتاح شد

مراسم افتتاحییه بنای عظیم مسجد امام حسن عسکری(ع) در آستانه میلاد امام علی(ع) با حضور برخی از مراجع تقلید، مسؤولان کشوری و استانی در قم برگزار شد.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، مراسم افتتاحییه بنای عظیم مسجد امام حسن عسکری(ع) شب گذشته با حضور حضرت آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، حضرت آیت الله موسوی شبیری زنجانی، نمایندگان دیگر بیوت مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه علمیه، حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم، مسؤولان استانی و واقفان و خیران و در فضایی معنوی و باشکوه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی، متولی ساخت بنای جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) گفت: این مسجد به امر امام حسن عسکری(ع) در قرن سوم در قم ساخته شد و در طول تاریخ مورد توجه مراجع عظام و علما بوده است و در هر دوره­ای بخشی از مسجد توسعه یافته است.

وی گفت: حضرت آیت الله گلپایگانی تمام سعی و تلاش را برای توسعه این مسجد انجام داد و در زمان حیاتش توانست با موقوفات مردم زمین‌های اطراف این مسجد را خریداری و وقف مسجد کند.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی افزود: بعد از رحلت ایشان امر توسعه مسجد امام حسن عسکری (ع) با مدیریت حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی پیگری شد و در سال 78 مراسم کلنگ زنی ساخت شبستان جدید این مسجد از سوی ایشان انجام گرفت و اکنون بعد از 16 سال افتتاح این شبستان عظیم افتتاح شد.

در ادامه این مراسم آیت الله حسینی بوشهری به اهمیت بنای مسجد در اسلام اشاره کرد و گفت: نماد و شکوه اسلام در جهان مساجد هستند و در آیات و روایات فراوانی به ساخت و بنای مسجد تأکید شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: مسجد امام حسن عسکری(ع) از زمان تأسیس آن تا کنون مورد توجه ویژه مراجع عظام و علمای اسلام بوده است و علمایی همچون عبدالکریم حائری یزدی، مرحوم صدر، میرزای قمی، سید ابوالحسن اصفهانی در این مکان مقدس نماز اقامه کرده‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com