کد خبر ۲۵۴۳۵ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
استاندار قم در بازدید از سدهای 15 خرداد و کوچری خواستار شد:

مردم صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند

استاندار قم در سفری هشت ساعته، از سدهای 15 خرداد و کوچری، پروژه تصفیه خانه جدید آب قم و خطوط انتقال آب بازدید کرد و با حضور در جلسات کارشناسی، ضمن دریافت گزارشات پیشرفت این پروژه ها، از نزدیک در جریان موانع و مشکلات آنها نیز قرار گرفت.

به گزارش قم نا  ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش در بازدید از سدهای 15 خرداد و کوچری، پروژه تصفیه خانه جدید آب قم و خطوط انتقال آب افزود: خوشبختانه در سال جاری مشکل جیره بندی آب نخواهیم داشت، اما بازگشت مخازن آب به شرایط مطلوب، مستلزم صرفه جویی مردم در بخش های کشاورزی، صنعت و خانگی است.

وی در ادامه طرح انتقال آب به قم از سرشاخه های دز را پروژه ای فرااستانی دانست و افزود: با آبگیری تمام ظرفیت سد کوچری شاهد انتفاع مردم و زائرین استان قم و استانهای همجوار خواهیم بود.

استاندار قم با بیان اینکه هیئت دولت بر اتمام پروژه های با پیشرفت بالا تاکید دارند افزود: امیدواریم با کمک مسئولان کشور خصوصا وزارت نیرو و تخصیص کامل بودجه های این پروژه شاهد تکمیل چرخه آبرسانی به مردم قم باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت حدود 90 درصدی سد کوچری، تملک زمین های این پروژه را از کارهای مهم صورت گرفته طی ماه های اخیر عنوان و تصریح کرد: با انجام این کار شاهد آبگیری این سد در ابتدای سال جاری بودیم.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبارات، حلقه نهایی انتقال آب به قم در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com