کد خبر ۲۶۲۱۴ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
از 20 اردیبهشت امسال صورت می‌گیرد

ثبت‌نام مبلغان در سامانه سمتا ویژه مبعث رسول اکرم(ص)

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از آغاز ثبت‌نام مبلغان در سامانه سمتا ویژه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و مبعث رسول اکرم(ص) از 20 اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی با اشاره به اعزام مبلغان به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: عید مبعث از اعیاد بسیار مهم، اساسی و کلیدی بوده که رسول خدا(ص) به عنوان بزرگترین، بالاترین و آخرین نبی الهی در این روز مبعوث شدند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی ضرورت دارد که سیره پیامبر اکرم(ص)، زندگی، آثار مبعث، رسالت نبی مکرم اسلام(ص)، طلوع دین اسلام و نزول آیات قرآن و معارف الهی را درک کنیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ پیامبر اکرم(ص) برای هدایت بشر، از سوی خداوند به بعثت رسیدند و بار سنگین رسالت بر دوش ایشان گذاشته شد.

وی با بیان اینکه باید برای مردم خدمات نبی مکرم اسلام(ص) به بشریت تبیین شود که چه فعالیت‌هایی در زمینه نجات مردم داشتند گفت: اسلام دینی است که سبب نجات مردم شده، زیرا دین اسلام سعادت‌بخش است.

موسوی یادآور شد: اسلام دارای برنامه زندگی برای بشریت در همه زمان‌ها است و دین اسلام آمد تا بشر را به جایگاه تکاملی واقعی برساند و انسان را از ضلالت‌ها، گمراهی‌ها و جهالت‌ها نجات دهد.

وی با بیان اینکه دین اسلام آمده تا انسان ارتقاء پیدا کند و به کمال برسد، گفت: اسلام برای هدایت، سعادت و نجات بشر آمده و می‌تواند انسان را نجات دهد، ولی کسانی که منافعشان در خطر است، هر روز با نقشه و توطئه‌ای پیش می‌آیند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تبلیغ معارف اسلامی، قرآن و رسالت پیامبر اکرم(ص) لازم و ضروری است، دفتر تبلیغات اسلامی هر ساله در ایام عید مبعث و شهادت امام موسی کاظم(ع) اقدام به اعزام مبلغ می‌کند.

وی ادامه داد: مبلغان شخصیت، رسالت، اهداف، خدمات دین اسلام، سیره امام موسی کاظم(ع)، مبارزات، بندگی و شایستگی‌های پیشوای هفتم شیعیان را برای مردم بیان می‌کنند.

موسوی از آغاز ثبت‌نام مبلغان از 20 اردیبهشت امسال در سامانه سمتا خبر داد و افزود: مبلغان 24 تا 26 اردیبهشت امسال به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) اعزام می‌شوند که به برپایی نماز جماعت، دعا، جلسات سخنرانی، وعظ و خطابه و نظارت بر جشن‌ها می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بیش از 300 نفر مبلغ به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) به سراسر کشور اعزام می‌شوند و برنامه‌هایی مانند تبلیغ چهره به چهره و ارتباط و پاسخگویی به سئوالات نوجوانان و جوانان را برگزار می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com