کد خبر ۲۵۴۹۶ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸

طلبکار ۱۹ میلیارد تومانی در قم

مدیرعامل آبفای قم به مشکلات شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: حدود ۱۹ میلیارد تومان طلب ما از مشترکان است.

به گزارش قم نا ، عبدالحمید توکلی بینا در نشستی در نشست رئیس مجلس شورای اسلامی در شرکت آب و فاضلاب استان قم، اظهار داشت: تأکید رئیس مجلس شورای اسلامی بر توجه به منابع آب، موتور محرکه استان را برای مدیریت سال‌های ۸۸ تا ۹۱ بحران خشکسالی بسیار خوب به حرکت درآورد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تشکر از حمایت‌های لاریجانی از بخش آب، به برخی از موفقیت‌های شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: آبفای قم در ارزیابی‌های سال ۹۲ رتبه سوم در سطح کشور کسب کرد و سال گذشته نیز در بخش کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان قم به پیشرو بودن آبفای قم در سطح کشور در اجرای برخی از طرح‌ها اشاره کرد و گفت: طراحی چهار درگاه برای دسترسی مشترکین به خدمات آب و فاضلاب، اجرای شبکه آب شیرین برای نخستین بار در کشور، اجرای طرح تنوع محصول آب و تولید ۴ نوع آب متناسب با مصارف مختلف و کنترل هوشمند تأسیسات و شبکه در تمام شهرهای استان را از جمله فعالیت‌های پیش رو آبفای قم است.

توکلی بینا با اشاره به اهمیت کنترل آنلاین و هوشمند تأسیسات و شبکه آب در شهر خاطرنشان کرد: این پروژه از کارهای مهم در صنعت آب و فاضلاب کشور و بسیار تأثیرگذار در مدیریت بحران خشکسالی به شمار می رود که به ما کمک کرد از جیره‌بندی ۱۰ ساعته آب در بحران کم آبی جلوگیری کنیم.

وی همچنین با اشاره به حجم ذخیره مخازن آب قم تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن در حال بهره‌برداری است و ۱۰۰ هزار مترمکعب نیز در حال ساخت است که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که جزو شاخص‌های خوب به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به پروژه‌های انجام‌شده برای افزایش ظرفیت تأمین آب قم اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر مشکل ظرفیت نداریم و قم، قنوات، کهک و سلفچگان از آب سرشاخه‌ها منتفع شدند.

وی به برخی از مشکلات شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: زیان انباشته آبفای قم در پایان سال ۹۳ حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است و حدود ۱۹ میلیارد تومان طلب ما از مشترکین است.

توکلی بینا در بحث نگهداری و تعمیرات تأسیسات آب و فاضلاب را بسیار با اهمیت عنوان کرد و از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا تمهیداتی اتخاذ شود تا ردیف‌های ملی و استانی در این زمینه تخصیص داده شود که بتوان کیفیت خدمات را افزایش داد و ارتقای سطح سلامت و امنیت غذایی جامعه کمک کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com