کد خبر ۲۵۶۱۳ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
4 اردیبهشت‌ماه

المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

مرحله کشوری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور برگزیدگان مرحله استانی این مسابقات برگزار شد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در امور آموزشی جمعه 4 اردیبهشت در پایان مرحله کشوری آزمون المپیاد علمی این نهاد در جمع طلاب خواهر شرکت‌کننده‌ گفت: این دوره، ششمین دوره المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران در مقطع سطح دو و دومین دوره المپیاد در مقطع سطح سه به حساب می‌آید.

وی با اشاره به راهیابی 107 نفر به مرحله کشوری المپیاد علمی اضافه کرد: این المپیاد با هدف ایجاد شور و نشاط علمی در میان بانوان طلبه برگزار می‌شود و مفتخریم که در المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران هیاهوهایی که در مسابقات نظیر این المپیاد به چشم می‌خورد، مطرح نیست.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این المپیاد شاهد شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان در سطح بانوان طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران باشیم.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های قرآنی برای کسانی که توفیقات بزرگی به دست آورده‌اند دو ویژگی ذکر شده است، یادآور شد: این دو ویژگی صبر، شکیبایی و توکل به خداوند متعال است.

مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در امور آموزشی خاطرنشان کرد: زمانی که انسان صبر و شکیبایی دارد، با عجله خود را از صحنه خارج نمی‌کند، استوار در راه خود می‌ایستد و مجاهدت و کوشش دارد.

وی افزود: چنین انسان‌هایی به چشم‌اندازها و نقاط جدیدی دست می‌یابند و نسبت به آینده دید بلندی پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به وجود زمینه‌های متعدد فساد و انحراف در دنیای امروز، اظهار کرد: جامعه به کسانی نیاز دارد که با این جریان‌ها مقابله کنند و بهترین اشخاص برای این کار تحصیل‌کردگان حوزه‌های علمیه هستند.

لازم به ذکر است المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران در پنج گروه شامل طلاب شاغل به تحصیل در پایه‌های تحصیلی دو، سه و چهار در مقطع عمومی سطح دو (کارشناسی) و طلاب رشته‌های فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی در مقطع عالی سطح سه (کارشناسی ارشد) برگزار شد.

طلاب در مرحله کشوری المپیاد طی دو ساعت به 100 سئوال چهارگزینه‌ای پاسخ دادند و به نفرات اول تا سوم مرحله کشوری که 80 درصد امتیاز این مرحله را کسب کنند جوایزی تعلق خواهد گرفت و در جشنواره برترین‌های حوز‌ه‌های علمیه خواهران از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد. نتایج این المپیاد نیز 14 اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com