کد خبر ۲۵۶۶۲ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
با پا درميانی آيت‌الله سعيدی؛

اختلافات شهرداری و آستانه مقدسه به شورای اسلامی شهر قم رسيد

اختلافات ميان شهرداری و آستانه مقدسه اين بار با پا درميانی آيت‌الله سعيدی توليت آستانه مقدسه به شورای شهر قم رسيد تا بررسی شود ، در این جلسه مقرر شد كميته‌ای 9 نفره تشكيل تا تمامی مسائل بررسی و مشكلات برطرف شود.

به گزارش قم نا، يكصد و بيست و دومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر قم امروز با حضور 20 نفر از 21 نفر اعضاي شوراي اسلامي شهر قم برگزار كه در آن طرح‌ها و لوايح بررسي شد.

يكي از مسائلي كه در اين جلسه مطرح شد اختلافات ميان شهرداري قم و آستانه مقدسه بود كه مقرر شد كميته‌اي 9 نفره تشكيل تا تمامي مسائل بررسي و مشكلات برطرف شود.

ولي‌الله بياتي رئيس شواري اسلامي شهر قم در اين خصوص گفت: اختلافات ميان اين دو نهاد بسيار گسترده بود و تصميم گرفته شد تا هر چه سريعتر برطرف شود.

وي بيان داشت: آستانه بارها از مطالبات خود گفته بود اما شهرداري نيز معتقد است كه تا آستانه عوارض را پرداخت نكند، بررسي نخواهيم كرد.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم بيان داشت: جلسه‌اي روز گذشته با آيت‌الله سعيدي توليت آستانه مقدسه برگزار شد و در نهايت مقرر شد تا كميته‌اي 9 نفره متشكل از سه نفر اعضاي شورا، سه نفر از آستانه و سه نفر از شهرداري انتخاب و اين كميته به رفع مشكلات بپردازد.

بياتي تصريح كرد: اين كميته در شوراي شهر مستقر خواهند شد تا بتوانند در رفع مشكلات كوشيده و مطالبات و عوارض‌ها پرداخت شود.

وي گفت: يك پيشنهاد اين است كه آنها 30 درصد از عوارض را پرداخت و مابقي نيز بر اساس مسائل روز محاسبه شود و اين موضوع در خصوص ساختمان آزادگان نيز همين گونه محاسبه خواهد شد.

 

*350 ميليارد تومان از دستگاه‌هاي اجرايي طلب داريم

محمود مسگري رئيس كميسيون حقوقي شوراي اسلامي شهر قم نيز در اين خصوص گفت: مطالبات ما از آستانه بسيار زياد است و انتظار داريم كه اين كميته در رفع مشكلات بكوشد.

وي بيان داشت: در حال حاضر شهرداري 350 ميليارد تومان از دستگاه هاي اجرايي طلب دارد كه انتظار است كميته‌اي براي پيگيري اين مطالبات هم تشكيل شود.

 

*واريز 400 ميليون تومان توسط دفتر تبليغات به حساب شهرداري

موضوع بعدي كه در شوراي اسلامي شهر قم مطرح شد جلسه رئيس شوراي اسلامي شهر با مسئولان دفتر تبليغات اسلامي بود كه در آن جلسه عنوان شده بود دفتر تبليغات موظف مي‌شود عوارض خود را با مساعدت شهرداري پرداخت كند.

طبق اين جلسه، دفتر تبليغات 400 ميليون تومان به عنوان عوارض به صورت علي الحساب به شهرداري واريز شده و مابقي ساختمان‌ها نيز بر اساس عوارض سال 93 محاسبه شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com