کد خبر ۲۵۶۶۸ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
رئيس شورای اسلامی شهر قم:

شورا در فرايند انتخاب شهردار با استاندار هماهنگ بوده است

بیاتی ، رئيس شورای اسلامی شهر قم اذعان داشت:‌ در فرايند انتخاب شهردار با استاندار هماهنگ بوديم و انتخابی هم كه شد انتخاب خوبی بود و اميدواريم بتوانيم با موفقيت در راستای رفع مشكلات شهری بكوشيم.

به گزارش قم نا  به نقل از شبستان ، ولي‌الله بياتي در يكصد و بيست و دومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر قم گفت: در نهم ارديبهشت سال 58 امام راحل دستور تشكيل شوراها را دادند كه اين روز را تبريك مي‌گويم.

وي گفت: شورا وظايف مهمي بر عهده دارد كه در قانون نيز بر اين امر تاكيد شده كه اميدوارم شوراهاي اسلامي شهر قم همواره در كارهاي خود موفق بوده و در رفع مشكلات مردم بكوشند.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم عنوان داشت: در قانون اساسي به مراتب به جايگاه شوراي اسلامي شهر اشاره شده و تاكيد كرده است كه مسئولان دولتي نيز بايد به راي شورا احترام گذاشته و تمكين كنند.

بياتي گفت: جايگاه شورا به عنوان اركان نظام است و 15 سال از فعاليت آنها مي‌گذرد و شوراها بار بسياري را از روي دوش مسئولان برداشتند و شوراها بنا بر مصلحت مردم تصميم‌گيري مي‌كند.

وي گفت: ديدار با علما و افتتاح پروژه‌ها از جمله برنامه‌هاي روز شوراها است كه اميدواريم اعضاي شورا شركت كرده و از محضر علما استفاده كنيم.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم در ادامه به موضوع انتخاب شهردار اشاره كرد و گفت: پايان سال 93 با استعفاي محمد دلبري شهردار سابق، شورا موافقت كرد و پس از آن موضوع انتخاب شورا كميته هفت نفره تشكيل شد كه 10 جلسه تشكيل داد.

وي عنوان داشت: حدود 20 نفر به اين كميته معرفي شدند هم از شهرداران كلانشهرها و هم نيروهاي بومي شهرداري و مديران استان كه اين گزينه‌ها بررسي و سوابق و توانمندي‌ها بررسي شد.

بياتي گفت: جلسه غير علني ديشب از ساعت 16 تا 23 برگزار شد و هر سه كانديدا آمده و برنامه‌هاي خود را اعلام كردند و اقدامات و سئوالات را پاسخ گفتند و جلسه بسيار سنگيني بود و در پايان راي گيري و حسين باقري به عنوان شهردار قم انتخاب شد.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم گفت: ايشان مسئوليت بسياري داشته و برنامه‌هاي خوبي براي شهرداري داشتند كه اميد است با همكاري شورا و نيروهاي شهرداري تلاش كنند.

وي گفت: ضمن تبريك به آقاي باقري از زحمات آقاي متين‌فر به عنوان سرپرست شهرداري قم نيز قدرداني مي‌كنم و البته ايشان همچنان در شهرداري خواهند ماند تا حكم آقاي باقري صادر شود.

بياتي اذعان داشت:‌ در فرايند انتخاب شهردار با استاندار هماهنگ بوديم و انتخابي هم كه شد انتخاب خوبي بود و اميدواريم بتوانيم با موفقيت در راستاي رفع مشكلات شهري بكوشيم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com