کد خبر ۲۵۷۵۳ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۰
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم عنوان کرد:

فعالیت ۳۰ دستگاه اجرایی و فرهنگی در مراسم اعتکاف

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با یبان این که ۳۰ دستگاه اجرایی و فرهنگی در برگزاری مراسم اعتکاف حضور دارند، گفت: کار ستاد برگزاری اعتکاف، کار ابراهیمی و اسماعیلی در جهت فضاسازی و بسترسازی اعتکاف است.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف امروز (7 اردیبهشت) در نشست معنوی مدیران استان قم با ستاد مرکزی اعتکاف قم که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله) پشتیبانی وسیع و معنی داری از سنت حسنه محمدی اعتکاف دارند و نسبت به خاستگاه اعتکاف عنایت ویژه ای دارند.

فعالیت 30 دستگاه اجرایی و فرهنگی در مراسم اعتکاف

حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای با بیان این که 30 دستگاه اجرایی و فرهنگی در برگزاری مراسم اعتکاف حضور دارند، گفت: کار ما، کار ابراهیمی و اسماعیلی در جهت فضاسازی و بسترسازی اعتکاف است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان این که هدف ما، ارائه خدمات فرهنگی است، اظهار داشت: سال گذشته مقام معظم رهبری (مدظله) به افزایش ظرفیت مراسم و نهادسازی اعتکاف تأکید داشتند و ستاد مرکزی اعتکاف نیزاین موضوع را پیگیری کرده است.

وی افزود: مقررشده است که سازمان تبلیغات کشور بخش نامه های اجرایی مراسم اعتکاف را پشتیبانی کند، همچنین ستاد مرکزی اعتکاف عهده دار پشتیبانی فرهنگی باشد.

افتتاح بنای جدید مسجد امام حسن عسکری (ع)

حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای بیان کرد: اواخر فروردین سال جاری نشست هم‌اندیشی مسئولان برگزاری اعتکاف کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد که در این نشست از بیانات آیت الله نوری همدانی و حجت الاسلام و المسلمین میرباقری استفاده شد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: سال گذشته سومین جشنواره اعتکاف به صورت بین المللی برگزار شد که مجموعه مقالات این جشنواره به صورت کتاب به دستگاه ها و مراکز فرهنگی ارسال می شود.

وی تصریح کرد: بنای جدید مسجد امام حسن عسکری دهم اردیبهشت پس از مغرب و عشاء با حضور آیت الله صافی گلپایگانی افتتاح می شود که به موجب آن، هزار و 500 نفر به معتکفین مسجد اضافه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای ادامه داد: گسترش استقبال از مراسم اعتکاف به گونه ای است که در برخی استان ها از جمله قم، قرعه کشی صورت می گیرد و برخی از مردم از اعتکاف محروم می شوند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: یکی از الزامات برگزاری مراسم اعتکاف این است که جامعیت ابتدایی مراسم باید احراز شود، بر همین اساس مسئولین اعتکاف به مدت 6 ماه به این موضوع پرداختند و از مساجد استان دیدن کردند.

منبع : شبستان 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com