کد خبر ۲۷۲۷۱ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۸
در دیدار شهردار قم با مراجع و علماء مطرح شد:

تاکيد مراجع و علما بر تلاش مسئولان شهری برای عمران و آبادانی قم

سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار جدید و رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم امروز با آیات عظام صافی گلپایگانی و نوری همدانی ،تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار کرد.

به گزارش قم نا ، مراجع و علما بر تلاش همه مسئولان شهری و اجرایی برای آبادانی قم، متناسب با جایگاه معنوی و جهانی آن و خدمت رسانی مطلوب به مردم و محرومان تاکید کردند.

آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی امام جمعه اصفهان هم حضور داشت، بر تلاش مخلصانه برای عمران و آبادانی قم به عنوان حرم اهل بیت و خدمت رسانی مطلوب به مردم بویژه محرومان تاکید کرد.

وی افزود: قم جایگاه بسیار عظیمی دارد که باید قدر دانسته شود وخدمت در حریم اهل بیت سعادتی عظیم است که نباید کوچک شمرده شود.

آیت الله نوری همدانی هم ظهور آثار معنوی و دینی در چهره شهر قم به عنوان حرم اهل بیت و خدمت به محرومان را جزء اولویتهایی کار مدیران شهری دانست.

وی با بیان اینکه نباید تنها جنبه های مادی در فعالیتهای شهری مدنظر باشد، افزود: در این فعالیتها ، معنویت و آثار انقلاب اسلامی باید بیشتر جلوه گر شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها هم با اشاره به ضرورت توجه به خدمت در قم به عنوان مرکز انقلاب اسلامی و حرم اهل بیت بر پیگیری مسائل اصلی شهر و بهره گیری از تجربیات مسئولان موفق گذشته تاکید کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران نیز بر ضرورت همدلی و همراهی همه مسئولان شهری برای عمران و آبادانی قم و ساخت شهری در طراز جایگاه معنوی و جهانی آن و الگو برای دیگرشهرها و توجه به پیوست فرهنگی در همه فعالیتها تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان گفت: امیدواریم تجربیات 12 ساله آقای سقائیان نژاد در سمت شهرداری اصفهان و تحولات ایجاد شده در این شهر در قم هم تکرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه کشور نیز رعایت رویکرد فرهنگی و دینی در همه فعالیت ها، اولویت دادن به اتمام طرحهای مهم و نیمه تمام،داشتن طرح و برنامه بلندمدت برای شهر، ارتقای توان شهر در زمان حوادث طبیعی، نظارت بیشتر بر استحکام در ساخت و سازها،ساماندهی بلند مرتبه سازی ،رعایت الگوی اسلامی و ایرانی در معماری ساختمانها،چاره اندیشی برای مشکلات ترافیکی و توجه بیشتر به مناطق محروم کمتر برخوردار شهر را از مهمترین اولویتهای شهرداری دانست.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com