کد خبر ۲۵۹۱۲ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
پشت پرده‌ای كه در جلسه شورا برملا شد؛

برگزاری مناقصه قبل از مصوبه شورای اسلامی شهرقم!

در جلسه يكصد و بيست و سومين جلسه شورای اسلامی شهر قم موضوع احداث تقاطع غيرهمسطح امام علی(ع) و ميدان معلم يكی از لوايحی بود كه امروز در شورا اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت اما با حاشيه‌های بسياری همراه بود.

به گزارش قم نا، يكصد و بيست و سومين جلسه شوراي اسلامي شهر قم امروز در حالي برگزار شد كه يكي از لوايح آن تقاطع غير همسطح كمربندي امام علي(ع) و ميدان معلم بود كه برخي اعضاي شوراي شهر از جلساتي در خصوص اين موضوع به صورت پشت پرده خبر دادند.

مصطفي سعادت طلب رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي اسلامي شهر قم در اين خصوص گفت: اين لايحه به عنوان يك موضوعي است كه مطرح شده و طي آن دو تقاطع غيرهمسطح توسط يك شركت اجرايي شود.

وي گفت: نظر كميسيون بر روي تقاطع غيرهمسطح ميدان معلم نيست و تاكيد بيشتري بر روي احداث كمربندي امام علي(ع) دارد.

 *پيمانكار نبايد براي ما شرط بگذارد

محسن عابديني‌پور يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر قم در اين خصوص گفت: پروژه‌هاي قابل توجهي داريم و ميدان معلم اولويت ندارد و بايد ابتدا آن پروژه‌ها اجرايي و سپس اين پروژه‌ها دنبال شود.

وي عنوان داشت: از سوي ديگر دليلي ندارد دو پروژه سنگين را با هم ادغام كنيم و گره ترافيكي ايجاد كنيم بايد به نحو مطلوب كارها را دنبال كرده تا به نتيجه برسيم.

عابديني‌پور ادامه داد: پيمانكار اين پروژه براي ما شرط گذاشته كه اگر ميدان معلم را به من بدهيد من پروژه كمربندي امام علي(ع) را اجرايي مي كنم كه اين شرط گذاشتن براي شورا و شهرداري است كه كار درستي نيست.

*قبل از مصوبه مناقصه برگزار شده است

محمدرضا ملكي ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر از پشت پرده يك جلسه برگزاري مناقصه خبر داد و گفت: براي اين پروژه قبل از اينكه مصوبه شورا برگزار شود، مناقصه را برگزار كرده و اين خلاف قانون است.

وي ادامه داد: اين مناقصه برگزار شده و الان مي‌خواهند پاكت‌ها را باز كنند آن وقت آمده‌اند و مي‌گويند كه مصوبه لايحه داشته باشيم و الان يادشان افتاده كه مصوبه از شورا بگيرند.

اين عضو شوراي اسلامي شهر قم تاكيد كرد: اين مناقصه در سال 93 و 94 هيچ بودجه اي نداشته و مناقصه در سال 93 برگزار شده و الان مجوز مي خواهند ما كار تخلف انجام مي دهيم و بعد مي گوييم كه چرا بازرسي گير مي‌دهد.

 
*كار غير قانوني صورت نگرفته است

وحيد شايسته نيك ديگر عضو شوراي اسلامي شهر در پاسخ به اين ادعا گفت:‌ هيچ كار غيرقانوني صورت نگرفته است و كارها را پيگير هستيم.

وي گفت: ما هم با احداث ميدان معلم فعلا مخالفيم و شورا در جريان ميدان معلم بوده پروژه اي است كه ورودي شهر است و اگر بماند به ضرر شهر است.


*نبايد مصوبات غيرقانوني داشت

طوبي حجازي ديگر عضو شوراي اسلامي شهر قم در اين خصوص گفت: همانطور كه الان اينها بدون مجوز سال 93 كار انجام دادند حال چه تضميمي داريم كه شبانه كلنگ زدند و اين كارها از شهرداري بر مي آيد.

وي بيان داشت: از دور زدن قانون بايد جلوگيري شود و مواردي نيز در گذشته داشته‌ايم كه بايد جلوگيري شود و پيمانكار نبايد براي ما شرط بگذارد.

*عذر بدتر از گناه

حجت‌الاسلام روحاني رئيس كميسيون فرهنگي شورا نيز گفت: اينكه مي‌گويد قبل از برگزاري مناقصه تعدادي از اعضاي شورا خبر داشته‌اند اين عذر بدتر از گناه است، اينجا شوراست و بايد همه مطلع باشند.

نكته جالب اين لايحه اين بود كه با وجود همه مشكلاتي كه داشت، اما باز هم اعضاي شورا به آن راي مثبت دادند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com