کد خبر ۲۵۹۷۱ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
رکنی خبر داد:

۱۹ پرنده غیر قابل فروش در قم کشف شد/ دستگیری ۴۰ متخلف در سال ۹۳

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: ۱۹ قطعه پرنده از یک واحد پرنده فروشی در شهر قم بر اساس گزارشات مردمی کشف و ضبط شد.

به گزارش قم نا ، محمودعلی رکنی گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش پرندگان غیرمجاز در یکی از واحدهای پرنده فروشی شهر قم، این موضوع سریعا مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه ۱۱ قطعه سهره و هشت قطعه طرقه کشف و پرونده تخلف مزبور جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۴۰ نفر از متخلفان زیست محیطی توسط محیط بانان و مأموران اجرایی این اداره کل دستگیر شده‌اند که این متخلفان در سطح شهر و یا مناطق تحت مدیریت اقدام به شکار و صید، خرید و فروش و زنده گیری حیوانات و پرندگان وحشی کرده بودند که تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: موارد کشف شده از متخلفان در سال ۹۳ شامل پنج رأس شکار پستانداران، ۲۲ قبضه اسلحه شکاری، ۶۰ قطعه از انواع پرندگان با ارزش، ۵ عدد سنجاب زمینی، ۸۶ لاکپشت و۱۱ رشته مار می‌باشد که این جانوران وحشی پس از تیمار و رسیدگی در اداره کل حفاظت محیط زیست قم در دامان طبیعت رهاسازی شده‌اند.

وی گفت: در سال ۹۳ ماموران یگان حفاظت محیط زیست ۶۱ مورد از آلایندگی واحدهای صنعتی و معدنی را نیز گزارش کرده‌اند.

رکنی بیان کرد: از تمامی همشهریان و علاقمندان به محیط زیست تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن ۱۵۴۰ به صورت شبانه روزی در میان بگذارند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com