کد خبر ۲۵۹۷۵ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۹
به عنوان اثری از آیت‌‌الله مصباح‌یزدی

کتاب «حکیمانه‌ترین حکومت» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از رونمایی کتاب «حکیمانه‌ترین حکومت» با زیر عنوان کاوشی در نظریه ولایت فقیه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمد روحانی با اشاره به کتاب حکیمانه‌ترین حکومت به عنوان اثری از آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: این کتاب دارای زیر عنوان کاوشی در نظریه ولایت فقیه بوده که از بخش‌های مختلف تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش اول اثر دارای عنوان مفاهیم و پیش‌فرض‌ها است که در فصل نخست آن مفاهیم و در فصل دوم پیش فرض‌های بحث ولایت فقیه مطرح شده، بررسی نظریه جدایی دین از سیاست، رابطه دین با سیاست، ضرورت حکومت از دیدگاه اسلام و مباحثی این چنینی در آن تبیین می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به بخش دوم کتاب با عنوان مباحث نظری ولایت فقیه گفت: پیشینه نظریه ولایت فقیه، ادله اثبات ولایت فقیه، شرایط ولایت فقیه، چگونگی تعیین ولی فقیه،‌ محدوده وظایف و اختیارات ولی فقیه و ساختار حکومت مبتنی بر ولایت فقیه از فصول این بخش است، در حقیقت در این بخش به مباحث نظری ولایت فقیه پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: بخش سوم این کتاب دارای عنوان ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران است که ولایت فقیه و نقش مردم در نظام جامعه اسلامی، ساز و کار تعیین ولی فقیه و نظارت بر ایشان در نظام جمهوری اسلامی و رابطه ولایت فقیه با قانون اساسی در این بخش مطرح شده است.

روحانی ولایت فقیه و کارآمدی نظام سیاسی را از عناوین دیگر بخش‌های این کتاب ذکر کرد و افزود: فصل نخست آن ظرفیت‌های تئوریک نظریه ولایت فقیه برای کارآمدی نظام سیاسی بوده و فصل دوم جلوه‌هایی از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: این اثر بخشی از مباحث نظری و عملی مربوط به ولایت فقیه علامه مصباح یزدی است که با تلاش پژوهشگر حجت‌الاسلام دکتر قاسم شعبان‌نیا نگارش شده و هدف اصلی کتاب ارائه مباحث بنیادین ولایت فقیه و کاربست‌های عملی آن برای استفاده علاقه‌مندان به مطالعه، در حوزه نظام سیاسی اسلام است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: این کتاب در واقع کوششی برای تبیین نظام‌مندی اندیشه مترقی ولایت فقیه‌ و امتناع آن بر مبانی مستحکم عقلی و دینی است و در این کتاب همه تلاش بر این بوده که افزون بر تحلیل تئوریک نظریه ولایت فقیه،‌ کارآمدی آن در سطح تئوریک و در عرصه عمل روشن و تبیین شود.

وی از رونمایی از کتاب حکیمانه‌ترین حکومت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد و افزود: این کتاب در 440 صفحه تالیف شده و در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com