کد خبر ۳۱۵۷۷ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۲
با هدف اثبات امکان تحقق علوم انسانی دستوری با رویکرد اسلامی

کتاب «نقش آموزه معاد در بازسازی علوم انسانی دستوری» چاپ شد

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار کتاب «نقش آموزه معاد در بازسازی علوم انسانی دستوری» با هدف اثبات امکان تحقق علوم انسانی دستوری با رویکرد اسلامی از طریق تاثیر آموزه معاد بر آن علوم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد روحانی با اشاره به کتاب نقش آموزه معاد در بازسازی علوم انسانی دستوری اظهار کرد: این اثر در اصل دارای پنج فصل است، فصل نخست این اثر به کلیات می‌پردازد که اشاره‌ای به مبحث رویکردهای مهم در علوم انسانی دستوری دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی علوم انسانی بر اساس موضوع، روش و هدف تعریف می‌شود و علوم انسانی و علوم اجتماعی را با نگاهی تفکیکی در برمی‌گیرد و سپس به برخی از واژگان اساسی مانند معاد، تاریخچه پیدایش علوم انسانی، اهمیت علوم انسانی و پیشینه آن اشاره دارد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه فصل دوم این کتاب علوم انسانی توصیفی و دستوری است، گفت: به طور طبیعی تقسیم علوم انسانی به توصیفی و دستوری را تبیین و چیستی علوم انسانی دستوری را روشن کرده و معیارهای تقسیم‌بندی علوم انسانی به توصیفی و دستوری را تبیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در این بخش علل انکار علوم انسانی دستوری است که این امر در دو رویکرد اتخاذ روش نامناسب در علوم  انسانی و انکار رابطه منطقی مطرح می‌شود.

روحانی عنوان کرد: فصل سوم این کتاب مبانی انسان‌شناختی علوم انسانی و دستوری است که تجرد روح انسان، جاودانگی روح انسان،‌ عبث نبودن خلقت انسان، هدف نهایی خلقت و زندگی انسان در این فصل تنظیم می‌شود.

وی نقش معاد در علوم انسانی دستوری را عنوان فصل چهارم این کتاب ذکر کرد و افزود: در واقع نقش آموزه معاد در هدف‌گذاری علوم انسانی دستوری و روش آموزه معاد در روش علوم انسانی دستوری مورد بحث قرار می‌گیرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه این کتاب پژوهشی در قلمروی فلسفه علوم انسانی است، یادآور شد: در فصل پنجم در نهایت نتیجه‌گیری مطرح می‌شود تا مبحث به طور کامل در آن روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این کتاب اثبات امکان تحقق علوم انسانی دستوری با رویکرد اسلامی از طریق نشان دادن تاثیر آموزه معاد بر آن علوم است.

کتاب نقش آموزه معاد در بازسازی علوم انسانی دستوری از سوی حسن محیطی اردکان در 224 صفحه تالیف شده و با قیمت 9 هزار و 500 تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com